Min M3@Kjula dragway
Posted: 14 Aug 2010, 17:52
Startade på tvåan första repan på filmen, sedan blev det ettan då 60-fötterna blev bättre. Ska testa start på tvåan med launch control i helgen i Orsa, då blir det nog bättre.bmwpatrik wrote:Startar du på tvån?
Visst körde du med 530D låda? Va har du för utväxling i diffen?
MVH
Nyare diesellådan is the shitr.ivars wrote:hur fan kan det hålla.........................................................
Köpte bilen sent i Augusti förra året och började med en omfattande lackeringsprocedur som tog mycket mer tid än jag hade önskat. Lämnade den i Avesta 3:e oktober och hämtade den den 6:e November färig för att börja monteras ihop. Sedan flöt allt på och mappade bilen 16:e Juni och har kört den varje helg sedan dess ungefär.HenrikF wrote:Du har byggt så rätt!!
Lämnat iväg lite till ppf, gjort lite själv.
Hur lång tid tog det från ritbord till att rita streck på strippen?
det är så man ska bygga bil.johankihl wrote:Köpte bilen sent i Augusti förra året och började med en omfattande lackeringsprocedur som tog mycket mer tid än jag hade önskat. Lämnade den i Avesta 3:e oktober och hämtade den den 6:e November färig för att börja monteras ihop. Sedan flöt allt på och mappade bilen 16:e Juni och har kört den varje helg sedan dess ungefär.HenrikF wrote:Du har byggt så rätt!!
Lämnat iväg lite till ppf, gjort lite själv.
Hur lång tid tog det från ritbord till att rita streck på strippen?
Då har vi samma låda och diff, då kanske man ska pröva med att starta på tvån i orsa om man får igång lanchen.johankihl wrote:Startade på tvåan första repan på filmen, sedan blev det ettan då 60-fötterna blev bättre. Ska testa start på tvåan med launch control i helgen i Orsa, då blir det nog bättre.bmwpatrik wrote:Startar du på tvån?
Visst körde du med 530D låda? Va har du för utväxling i diffen?
MVH
Kör med 530d låda, som tyvärr har den värdelösa utväxlingen 5.22 på ettan. Den passar inte alls bra ihop med min 3.07 utvxl för dragracing. Om det funkar att starta på tvåan med launch kommer den dock att vara grym. Väldigt lättväxlad och skön att köra.