Page 1 of 2

Min M3@Kjula dragway

Posted: 14 Aug 2010, 17:52
by johankihl

Posted: 14 Aug 2010, 17:59
by Hansa
Fan villket fäste det såg ut att vara..

Posted: 14 Aug 2010, 18:31
by johankihl
Kjula har kanonfäste. Launch control så man får lite mer tryck iväg vid start på tvåan så blir det bättre 60-fotstider också.

Posted: 14 Aug 2010, 19:11
by Oscarr
Nice, såg ut att sätta sig fint :)

Posted: 14 Aug 2010, 19:46
by Dawe_A
s50 :twisted:

Såg skönt ut!

Posted: 14 Aug 2010, 19:53
by bmwpatrik
Startar du på tvån?

Visst körde du med 530D låda? Va har du för utväxling i diffen?

MVH

Posted: 14 Aug 2010, 22:15
by johankihl
bmwpatrik wrote:Startar du på tvån?

Visst körde du med 530D låda? Va har du för utväxling i diffen?

MVH
Startade på tvåan första repan på filmen, sedan blev det ettan då 60-fötterna blev bättre. Ska testa start på tvåan med launch control i helgen i Orsa, då blir det nog bättre.

Kör med 530d låda, som tyvärr har den värdelösa utväxlingen 5.22 på ettan. Den passar inte alls bra ihop med min 3.07 utvxl för dragracing. Om det funkar att starta på tvåan med launch kommer den dock att vara grym. Väldigt lättväxlad och skön att köra.

Posted: 15 Aug 2010, 21:38
by r.ivars
hur fan kan det hålla.........................................................

Posted: 15 Aug 2010, 22:45
by jeenz
tingeling växlingar? Inge kapten krok hugg som dig ivars :P

Posted: 15 Aug 2010, 23:04
by HenrikF
Du har byggt så rätt!!
Lämnat iväg lite till ppf, gjort lite själv.
Hur lång tid tog det från ritbord till att rita streck på strippen?

Posted: 15 Aug 2010, 23:11
by johankihl
r.ivars wrote:hur fan kan det hålla.........................................................
Nyare diesellådan is the shit :)

Posted: 15 Aug 2010, 23:24
by johankihl
HenrikF wrote:Du har byggt så rätt!!
Lämnat iväg lite till ppf, gjort lite själv.
Hur lång tid tog det från ritbord till att rita streck på strippen?
Köpte bilen sent i Augusti förra året och började med en omfattande lackeringsprocedur som tog mycket mer tid än jag hade önskat. Lämnade den i Avesta 3:e oktober och hämtade den den 6:e November färig för att börja monteras ihop. Sedan flöt allt på och mappade bilen 16:e Juni och har kört den varje helg sedan dess ungefär.

Posted: 15 Aug 2010, 23:26
by HenrikF
johankihl wrote:
HenrikF wrote:Du har byggt så rätt!!
Lämnat iväg lite till ppf, gjort lite själv.
Hur lång tid tog det från ritbord till att rita streck på strippen?
Köpte bilen sent i Augusti förra året och började med en omfattande lackeringsprocedur som tog mycket mer tid än jag hade önskat. Lämnade den i Avesta 3:e oktober och hämtade den den 6:e November färig för att börja monteras ihop. Sedan flöt allt på och mappade bilen 16:e Juni och har kört den varje helg sedan dess ungefär.
det är så man ska bygga bil.
vi andra famlar i mörker känns det som :) :oops:

Posted: 16 Aug 2010, 08:57
by bmwpatrik
johankihl wrote:
bmwpatrik wrote:Startar du på tvån?

Visst körde du med 530D låda? Va har du för utväxling i diffen?

MVH
Startade på tvåan första repan på filmen, sedan blev det ettan då 60-fötterna blev bättre. Ska testa start på tvåan med launch control i helgen i Orsa, då blir det nog bättre.

Kör med 530d låda, som tyvärr har den värdelösa utväxlingen 5.22 på ettan. Den passar inte alls bra ihop med min 3.07 utvxl för dragracing. Om det funkar att starta på tvåan med launch kommer den dock att vara grym. Väldigt lättväxlad och skön att köra.
Då har vi samma låda och diff, då kanske man ska pröva med att starta på tvån i orsa om man får igång lanchen.

Vore skönt att slippa en växling till, för femman lär ju inte behövas, min gör då över 242 på fyran.

MVH

Posted: 16 Aug 2010, 09:11
by Magnaten
bygger man rätt från början å skiter i genvägarna så blir det mycket åka.

tumme upp mannen

Posted: 16 Aug 2010, 09:50
by Karel021
fan va läckert !!! synd att du inte kom ner på 9an bara.


vad fick du som bästa 60 fot ? :)

samt 201 tid ?

/ karel


grattis till 10.04

Posted: 16 Aug 2010, 12:24
by Thörn
går iväg fint :) tråkigt med den fina turbon bara, varför gav den sig tro?