Page 1 of 1
alternativ till BPR7ES
Posted: 08 Aug 2010, 13:19
by bmw545tic
har krångel med mina stift hela tiden, efter några mil börjar bilen att missa på höga varv, sen blir det bara sämre hela tiden, byter jag stift blir det bra igen.
kör med bpr7es knackade till 0,4. det är en m30 det gäller,
har lite sprickor i två tändkablar me som blivit varma från turbon, skulle det kunna vara det? tycker att den borde missa hela tiden och inte gå bra när jag byter stift.
bara drygt o byta stift var 10:e mil
Posted: 08 Aug 2010, 14:01
by Pimplaren
Antagligen tändkablarna som bråkar med dig! min misstände som fan när kablarna blev för varma, fixade värmeskydd osv och nu funkar det
Posted: 08 Aug 2010, 14:03
by ZAK
Det finns Bp7es också.. dvs utan resistor.
Tycker dock du borde se över så att inte gnistan hoppar ut ur kablen.
Sen värmeskydd på det så att inte problemet kommertillbaka.
thermotec har en bra strumpa man kan trä på.
Art.nr på summit är
14005. finns i olika storlekar och PPF har dom säkert=]
Posted: 09 Aug 2010, 19:55
by bmw545tic
borde väl funka med avgasbandage me?
ska testa köra icke resistor stift me, körde dom först o då funka den längre.
Posted: 09 Aug 2010, 20:49
by Tjottirotti
bmw545tic wrote:borde väl funka med avgasbandage me?
ska testa köra icke resistor stift me, körde dom först o då funka den längre.
återkom med vad som är felet för min är likadan!
Posted: 09 Aug 2010, 21:02
by bmw545tic
byter jag stift blir den bra, några mil, ska kolla kablarna.
Posted: 15 Aug 2010, 15:30
by bmw545tic
bytte kablar och satte på bp7es knackade till 0,4. har kört 7 repor i helgen och den funkar klockrent.
Posted: 18 Aug 2010, 18:16
by bmw545tic
ack så fel jag hade, nu är den fan likadan igen
bara o bunkra upp med stift till orsa om ingen har några ideer?
Posted: 19 Aug 2010, 01:23
by dgyldmark
Vad händer med stiften, synliga skador?
Posted: 19 Aug 2010, 07:50
by bmw545tic
ne dom är lätt brunaktiga
Posted: 19 Aug 2010, 08:01
by bmw545tic
verkar dom det blir vid lugn körning, tävlade i helgen, körde 7 repor inga problem, men sen efter 3mils "normal" körning började den missa igen vid belastning och höga varv.
Posted: 19 Aug 2010, 10:58
by Klangen
Vad kör du med för spole?
Posted: 19 Aug 2010, 12:34
by Pimplaren
bmw545tic wrote:verkar dom det blir vid lugn körning, tävlade i helgen, körde 7 repor inga problem, men sen efter 3mils "normal" körning började den missa igen vid belastning och höga varv.
Min m30 började missa så fort kablarna blev för varma! eller om man börnat på 3an i 100 meter.. då gick den som påse SKIT tills det var svalt igen.
Så fixa värmeskydd på kablarna
Posted: 22 Aug 2010, 12:29
by egon
jag kör med iridium stift funkar hur bra som
helst.
Posted: 26 Aug 2010, 21:44
by BMWkimmpan
Är avgastemperaturen hög som fan när den missar? Provat att byta till kallare stift? kanske 8or?
Posted: 26 Aug 2010, 22:25
by BusE
min började missa när bilen vart varm...hade såndär värmestrumpa på kablarna, tog bort strumpan o kablarna hade smält eller blivit hårda och sprukigt utav värmen så den gav överslag till strumpan osv..
Handlade andra kablar som tål mer värme kallas spiro pro (stavning),msd hattar,press verktyg och riktiga strumpor som e gjorda för tändkablar.
mvh.
Posted: 26 Aug 2010, 22:27
by Pitbull
BusE wrote:min började missa när bilen vart varm...hade såndär värmestrumpa på kablarna, tog bort strumpan o kablarna hade smält eller blivit hårda och sprukigt utav värmen så den gav överslag till strumpan osv..
Handlade andra kablar som tål mer värme kallas spiro pro (stavning),msd hattar,press verktyg och riktiga strumpor som e gjorda för tändkablar.
mvh.
Vart köpte du dom?