Page 1 of 1

5bult konvertering av e30

Posted: 02 Aug 2010, 16:25
by Sator86
Tjena tjena, har tittat runt på varenda internetsida snart, å de finns ju en miljard lösningar på detta eviga funderande på 5bult konvertering av e30..

Jag hade tännkt göra så även på min bil, å tänkte då använda mej utav:

51mm e30 Fjäderben
e36 nav (vanliga å inte m3?) med "Bonje" hylsor
e36 skivor 286*22mm (vanliga å inte m3?)
samt Ni**an 300zx Ok fram..

Men! Fick hem skivorna idag, å såg att de skiljer en hel del på et mellan orginal e30 å e36, så, funkar de ändå tro?
Å ska jag ha vanliga e36 nav?

Bak tänkte jag köra med compact eller m3e30 nav, då dessa, vad jag förstått ska vara bolt-on, men var fasen hittar man dessa? Nya helst..
å vad rekomenderar ni för skivor och Ok bak i kombination med detta?

Vet att de står massor skrivet överallt, men ju mer man läser, desto mer förvirrad blir man tamejfan.. de är olika lösningar överallt verkar de som ;) så om man kanske kunde få lite hjälp å veta om jag är inne på rätt bana så vore det toppen!!

Mvh Putte

Posted: 15 Aug 2010, 14:18
by aelget
upp


( Hur gör man en 5-bult konvertering?. )

Posted: 16 Aug 2010, 05:29
by Oduya_Henke
nån som kan förklara hur "bonje" hylsorna ser ut? och vart dom sitter.. :?

Posted: 16 Aug 2010, 08:39
by Bonje
Du hittar dem med mått i min projekttråd

Posted: 16 Aug 2010, 12:05
by Carlsson
Pratade med någon lite snabbt på en bilträff som hade e34 nav fram på sin e30 och det skulle tydligen ge ett ET mått som stämde bättre typ att man slapp köra spacers bakom broms skivorna osv någon som kan bekräfta detta???

Posted: 16 Aug 2010, 13:47
by erik@e30
enligt mekonomen så e de samma lager på e34 senare än 91 med abs & e36.