Page 1 of 1
veidec raceway malmö
Posted: 29 Jul 2010, 23:09
by JapCrap
Nån som har info om dessa bilarna tro?
dessa va tyvärr de enda bilderna vi fick på dom
en e21 med turbo, såg aldrig under huven, men den va ruskigt snabb.
tror den va dansk
andra bilen en z3 coupe, med vad jag tror va en s14 maskin.
sjukt ryt i den va de iaf. tyvärr körde han bara en sväng.
Posted: 30 Jul 2010, 00:05
by Bmw*Alex
z3 coupen är från sundsvall
mvh
Posted: 30 Jul 2010, 00:06
by Franzén
Den danska E21:an är ju ingen doldis direkt.
Han brukar köra ihop med sin polare som kör en jävligt snabb E34 turbo.
Jag tror att E21:an har en S38 med brikanyl, men det kan vara en M50 också.
Den där Zätan skulle kunna ha tillhört Jocke Sahlin om den inte gör det fortfarande.
Han körde ju först med E30 och en S14 från helvetet, denna motorn (eller en liknande) satte han sen i en Zäta coupé.
Minns när fajten var hård mellan Cornachini och Sahlin.
Tror att det var Sahlin som körde en gul EVO med gott pisk i för jättelängesen också.
Posted: 30 Jul 2010, 00:19
by Dajb
sitter en m50 i e21an
jag tror jag hörde 836hk sören nielsen säga att där var samt 3.1 liter?
hans danska är väldigt grötig så jag kan ha hört fel
snabb var den som satan dock 5.9 193km/h har jag för mig han körde nu i onsdes
Mvh
Posted: 30 Jul 2010, 08:21
by Grefven
Dajb wrote:snabb var den som satan dock 5.9 193km/h har jag för mig han körde nu i onsdes
Mvh
så fort (t.o.m lite fortare) gick martin lundqvist volvo 745 på 1300kg utan förare med rödmotor och förgasare för flera år sen. ET drag 8,5". känns som fler borde lägga krut på bakvagnen.
Posted: 30 Jul 2010, 11:01
by Tjuks
Bilen er fra Danmark.
Motoren er en M50 med en Garrett GT45R på 1090hk med 30psi i tryk
Tiden på Veidec var 5,98@197,5.
Mvh Søren
Posted: 30 Jul 2010, 17:09
by Bäckis
Silver E21 är Tjuks, samma man som körde silver E34.
Z3 är Sahlins gamla. Inte från Sundsvall mao.
Posted: 30 Jul 2010, 19:44
by JapCrap
då förstår jag varför de va bra fart i bilarna. riktigt kul att se va de iaf
Posted: 01 Aug 2010, 14:51
by Racelasse
Lite kort info om bilen ligger en S14 motor på 2,3l med DTM block i bilen på 1087hk. Sellhlom låda samt Markwilliams promod bakaxel. Jocke har kört 8.26 på 402m med slutfart på 273km precis som bilen står idag.
201 m låg då på runt 5.2 sec. Bilens 60fot ligger runt 1.2 men han har även lyckast med lägre.
Bilen tillhör mig idag och finns numera i Skåne Kävlinge om man ska vara mer exakt. Mitt mål med bilen är väl inte direkt att slå Jockes tider men hade så klart varigt jävligt kul om det hände. Men som dragracing nörd så är det en satans rolig bil att äga och köra Mvh RaceLasse
Posted: 01 Aug 2010, 15:24
by JapCrap
ja, den såg jävligt fin ut.. o hade en grymt go sång.
antar att du kommer fler gånger o kör där?
hade varit kul att se bilen fler gånger.
Posted: 03 Aug 2010, 09:45
by Racelasse
Posted: 03 Aug 2010, 21:01
by JapCrap
ska du köra i malmö imorn?
Posted: 03 Aug 2010, 21:58
by Racelasse
Blir inget i morgon troligtvis nästa onsdag kommer jag med bilen.
Posted: 03 Aug 2010, 22:46
by robbz
Racelasse wrote:Lite kort info om bilen ligger en S14 motor på 2,3l med DTM block i bilen på 1087hk. Sellhlom låda samt Markwilliams promod bakaxel. Jocke har kört 8.26 på 402m med slutfart på 273km precis som bilen står idag.
201 m låg då på runt 5.2 sec. Bilens 60fot ligger runt 1.2 men han har även lyckast med lägre.
Bilen tillhör mig idag och finns numera i Skåne Kävlinge om man ska vara mer exakt. Mitt mål med bilen är väl inte direkt att slå Jockes tider men hade så klart varigt jävligt kul om det hände. Men som dragracing nörd så är det en satans rolig bil att äga och köra Mvh RaceLasse
Ja då är det bara att ta av hatten och buga.....
-470Hk per liter är fan stört!!
Den stora frågan är: hur mycket laddas det vid den effekten
och en fråga till.....hur i h-lvete håler den lilla snurran ihop?? betongfylld är väl en självklarhet, men bäckis vred ju sönder lika många block per månad som jag dushar per månad...mja lätt överdrivet.....
/mvh
Posted: 03 Aug 2010, 23:19
by Racelasse
robbz wrote:Racelasse wrote:Lite kort info om bilen ligger en S14 motor på 2,3l med DTM block i bilen på 1087hk. Sellhlom låda samt Markwilliams promod bakaxel. Jocke har kört 8.26 på 402m med slutfart på 273km precis som bilen står idag.
201 m låg då på runt 5.2 sec. Bilens 60fot ligger runt 1.2 men han har även lyckast med lägre.
Bilen tillhör mig idag och finns numera i Skåne Kävlinge om man ska vara mer exakt. Mitt mål med bilen är väl inte direkt att slå Jockes tider men hade så klart varigt jävligt kul om det hände. Men som dragracing nörd så är det en satans rolig bil att äga och köra Mvh RaceLasse
Ja då är det bara att ta av hatten och buga.....
-470Hk per liter är fan stört!!
Den stora frågan är: hur mycket laddas det vid den effekten
och en fråga till.....hur i h-lvete håler den lilla snurran ihop?? betongfylld är väl en självklarhet, men bäckis vred ju sönder lika många block per månad som jag dushar per månad...mja lätt överdrivet.....
/mvh
Posted: 03 Aug 2010, 23:31
by Racelasse
robbz minna tankar är ungefär den samma men några hemlisar vet jag.
Men jag är lycklig var gång jag kan stänga av bilen själv och den fortfarande låter rätt
Mvh Lasse
Posted: 03 Aug 2010, 23:49
by M3JONAS
robbz wrote:Racelasse wrote:Lite kort info om bilen ligger en S14 motor på 2,3l med DTM block i bilen på 1087hk. Sellhlom låda samt Markwilliams promod bakaxel. Jocke har kört 8.26 på 402m med slutfart på 273km precis som bilen står idag.
201 m låg då på runt 5.2 sec. Bilens 60fot ligger runt 1.2 men han har även lyckast med lägre.
Bilen tillhör mig idag och finns numera i Skåne Kävlinge om man ska vara mer exakt. Mitt mål med bilen är väl inte direkt att slå Jockes tider men hade så klart varigt jävligt kul om det hände. Men som dragracing nörd så är det en satans rolig bil att äga och köra Mvh RaceLasse
Ja då är det bara att ta av hatten och buga.....
-470Hk per liter är fan stört!!
Den stora frågan är: hur mycket laddas det vid den effekten
och en fråga till.....hur i h-lvete håler den lilla snurran ihop?? betongfylld är väl en självklarhet, men bäckis vred ju sönder lika många block per månad som jag dushar per månad...mja lätt överdrivet.....
/mvh
Som sagt var sitter det ett motorsport/dtm block i och det ä kralligare än de "vanliga" blocken... Det är en del av hemligheten skulle jag tippa på...
Rätt kul att det går att få tag på sådana block, sen att de kostar runt 65´ är en annan sak