Page 1 of 1

Fråga om tryckplatta/lameller SNABBT SVAR TACK!

Posted: 27 Jul 2010, 21:15
by Bmw*Alex
Jag har fått tag på beggad tryckplatta och lameller men tryckplatterna stämmer inte överens med varandra.

Image

Dom övre är tillverkad av LUK och ska komma från nån 325a eller 323a killen visste inte riktigt.
dom nerdre är sachs orginal 320 grejer.

eftersom sachs lamellerna är pajj så tänkte byta tryckplattan också.

Image

men nu till det tokiga.

Image


mäter jag sachs t-platta och lameller så har jag 57,5 mm
mäter jag LUk t-platta och lameller så har jag 54,5

men eftersom tryckplattorna inte stämmer överens så vet jag inte riktigt hur jag ska göra.LUK tryckplattan och sachs tyckplattan stämmer inte styrninga på svänghjulet stämmer inte överens.

men om det går all flytta över lamellerna vet jag ej men jag har mätt lite och tänkte kanske någon här kunde svara på ifall att det går ?

sachs t-platta och LUK lameller mätte jag 62 mm
LUK t-platta och sachs lameller mätte jag 49,5 mm

Frågan är !?

KAN JAG KÖRA MED SACHSTRYCKPLATTA OCH LUK LAMELLER !?

mvh

Posted: 27 Jul 2010, 21:41
by Bmw*Alex
NÅN MÅSTE JU KUNNA SVARA VAD SOM ÄR FÖR MKT ELLER FÖR LITE SPEL PÅ KOPPLINGEN ??


mvh

Posted: 27 Jul 2010, 21:59
by Grooverhound
Bmw*Alex wrote:NÅN MÅSTE JU KUNNA SVARA VAD SOM ÄR FÖR MKT ELLER FÖR LITE SPEL PÅ KOPPLINGEN ??


mvh


köp en ny till den modellen du ska ha de till så ska de nog bli rätt :lol:

Posted: 27 Jul 2010, 22:28
by Bmw*Alex
Grooverhound wrote:
Bmw*Alex wrote:NÅN MÅSTE JU KUNNA SVARA VAD SOM ÄR FÖR MKT ELLER FÖR LITE SPEL PÅ KOPPLINGEN ??


mvh


köp en ny till den modellen du ska ha de till så ska de nog bli rätt :lol:


köpa nytt å köp nytt, här köps inget nytt.här på landet använder vi det som redan finns och bygger om, om det behövs ;)

Posted: 27 Jul 2010, 22:33
by Bmw*Alex
kommer köra LUK lamellerna i svarven imorgon och ta bort så mkt som det behövs på centrum så det blir rätt mått? eller ska ja ta lite mindre finns det några fördelar med det? som kanske att den inte börjar slira lika tidigt eller sent hur det nu blir ? blir helt yr utav det här :shock:


mvh

Posted: 27 Jul 2010, 22:48
by Bimmerlars
Du har en lamell til dobbelmasse svinghjul och en til bil utan detta. Har bilen dubbelmasse eller inte?

Posted: 27 Jul 2010, 22:51
by Bmw*Alex
Bimmerlars wrote:Du har en lamell til dobbelmasse svinghjul och en til bil utan detta. Har bilen dubbelmasse eller inte?



öh hur ser jag skillnaden ? :D


mvh

Posted: 27 Jul 2010, 22:55
by Bmw*Alex
gogglade lite snabbt, jag har ett enkelmasse svänghjul.

mvh

Posted: 27 Jul 2010, 23:18
by Bmw*Alex
LUK lamellerna bygger alltså 5,5 mm mer om jag mätter på centrum.

frågan är om det går att frikoppla eller ej?

någon måste ju ha en aning

mvh

Posted: 28 Jul 2010, 10:14
by Bmw*Alex
????????????


mvh

Posted: 28 Jul 2010, 10:43
by dgyldmark
Bmw*Alex wrote:
Grooverhound wrote:
Bmw*Alex wrote:NÅN MÅSTE JU KUNNA SVARA VAD SOM ÄR FÖR MKT ELLER FÖR LITE SPEL PÅ KOPPLINGEN ??


mvh


köp en ny till den modellen du ska ha de till så ska de nog bli rätt :lol:


köpa nytt å köp nytt, här köps inget nytt.här på landet använder vi det som redan finns och bygger om, om det behövs ;)


Lugn.

Rigga upp tryckplattan i pressen och mät inspänningsmåttet. Efter det tar du och mätar plattan så har du svart på vitt vilken som är lämpligast. Du nämde något om att du hade en svarv. Sätt så upp svänghjulet i den och tryckplattan på dubbdockan så centreras det hela. När det sitter på plats borrar du nya hål för styrpinnarna. Enkelt.

Detta har diskuterats förr.