Page 1 of 2
Film: Inspeksjon av M20B25 motor efter 1 milion miles!
Posted: 21 Jul 2010, 17:37
by oddis
Några amerikanere som dynokjørde en E30 325 i 4 år / 1 000 000 miles.
http://www.youtube.com/watch?v=gHmMlU8Q-V8
Posted: 21 Jul 2010, 17:55
by Hansa
asballt.. strax över 160k mil! =)
Posted: 21 Jul 2010, 18:01
by markus
Fränt
Posted: 21 Jul 2010, 19:20
by Hool
Ska de inte gå så långt?
Är ju bara de som envisas med snigelvåldtäkt som har några problem med dessa evighetsmaskiner
Posted: 21 Jul 2010, 20:47
by Hansa
Om man inte heter Nisse och åker en vit e30 m20turbo dvs!
Posted: 21 Jul 2010, 21:03
by dgyldmark
Sådana här tester, det är livet med motorer.
Posted: 21 Jul 2010, 21:51
by JohanE
Skulle vilja se samma test men med ett jämförbart antal riktiga kallstarter.
Posted: 21 Jul 2010, 23:01
by dgyldmark
JohanE wrote:Skulle vilja se samma test men med ett jämförbart antal riktiga kallstarter.
Vad vill du uppnå?
Posted: 21 Jul 2010, 23:19
by JohanE
Tja det är ju inte direkt många som kör en bil på det där sättet. Den hinner ju knappt svalna. Kallstarterna sliter ju aningen mer på delarna.
Posted: 21 Jul 2010, 23:48
by ramberg
dgyldmark wrote:JohanE wrote:Skulle vilja se samma test men med ett jämförbart antal riktiga kallstarter.
Vad vill du uppnå?
Antagligen att en bil som står och fiskör med varm motor, service som sköts efter biltillverkares hänvisan, och lång körning med intervaller mellan 40-80km/h kan knacka och gå så gott som hur länge som helst i jämförelse med en i en 18-årings ägo.
Kallstarter och upp på varvstopp, toppa ur bilen och service när saker säger upp sig/pajat.. motorer som får leva hårt går inte speciellt länge innan de börjar slitas ganska rejält.
Inte direkt så imponerad, visst såg/verkade den vara i fint/bra skick, men de hade ju skött den enligt service och bra också.
Finns ju bilar som gått äckligt långt, betydligt hårdare liv och sämre skötsel som knackar och går lika så.
Lika fina innuti, garanterat inte. Men svårt att jämföra en bil som inte gått hårt ute i verkliga livet mot en som har.
Finns en hel del gamla Mercor och Volvos som har gått bra bit över 100.. någon som har någon bmw som gjort?
Men bra reklam anyway =)
Posted: 22 Jul 2010, 00:04
by dgyldmark
ramberg wrote:dgyldmark wrote:JohanE wrote:Skulle vilja se samma test men med ett jämförbart antal riktiga kallstarter.
Vad vill du uppnå?
Antagligen att en bil som står och fiskör med varm motor, service som sköts efter biltillverkares hänvisan, och lång körning med intervaller mellan 40-80km/h kan knacka och gå så gott som hur länge som helst i jämförelse med en i en 18-årings ägo.
Kallstarter och upp på varvstopp, toppa ur bilen och service när saker säger upp sig/pajat.. motorer som får leva hårt går inte speciellt länge innan de börjar slitas ganska rejält.
Inte direkt så imponerad, visst såg/verkade den vara i fint/bra skick, men de hade ju skött den enligt service och bra också.
Finns ju bilar som gått äckligt långt, betydligt hårdare liv och sämre skötsel som knackar och går lika så.
Lika fina innuti, garanterat inte. Men svårt att jämföra en bil som inte gått hårt ute i verkliga livet mot en som har.
Finns en hel del gamla Mercor och Volvos som har gått bra bit över 100.. någon som har någon bmw som gjort?
Men bra reklam anyway =)
Vad vill du uppnå?
Posted: 23 Jul 2010, 13:20
by JimmyA
riktigt grymt. speciellt med tanke på att det är en gammal m20 där vippor och kam inte allt för sällan är nergånget.
Posted: 23 Jul 2010, 14:06
by sleeper_86
Posted: 23 Jul 2010, 14:36
by Rikard B
haha traktor ju (b20) dom tål stryk
Posted: 23 Jul 2010, 16:58
by Mr.K
xtiz wrote:
Såg ett annat roligt test rolls royce gjorde på sina flygplansmotorer. Dom kastar i massor med grus , vatten, övervarvar osv bara för att de ska gå sönder. =) Varje test kostade 900 MILJONER PUND !!!! Snacka om att vilja veta
Verkar vara en felöversättning av textaren, kommentatorn säger "9 million pound blade off event". £900M borde räcka till att krascha åtminstone 4 st kompletta A380 (~ $300M st)