Page 1 of 2

325 kombi problem

Posted: 30 Aug 2006, 14:25
by Svintoleffe
Hejsan jag har ett fel, som jag tänkte undra om någon visste det är som så att kopplingen funkar, men ibalnd så går dne inet tillbaka. o står du o håller kopplingen nere så till slut då slirar den, den tapapr tryck kopplingen. det är en ny slavcylinder o den är luftad. frågan är ju om man ska lufta mer.?

Sen nästa problem. det är att tank mätar lampan inet lysre jag kan kör typ mätaren i botten men den lyser inte lampan är hel har kolalt med multimeter.

Då komemr man till näsat fråga. är det i tanken problem sitter elelr.?

Det som gör att jag frågar är för att jag har aldrig råkat ut för såna här problem. :(

Nån gång måste ju vaar den första

Posted: 30 Aug 2006, 20:33
by Svintoleffe
Ingen som vet.?

Posted: 31 Aug 2006, 08:57
by david__
hur har du luftat?
nåt trykckfall ahr du ju om den börja slira när du håller ner den länge

Posted: 31 Aug 2006, 09:09
by Svintoleffe
david__ wrote:hur har du luftat?
nåt trykckfall ahr du ju om den börja slira när du håller ner den länge


Vi gjorde som så att vi löft upp bilen. vi lutade den åt rätt håll så att det hela tidne fanns olja mot röret som går ner till. slavcylindern.

o det kom mycket vitt skit först. vi gjorde som man gör med när man luftar bromsarna. man pumpar oså hålelr man pedalen nere.då öppnar man på skruven.
På slutet då kom det baar olja hela tidne. därför undrar jag nu. vad faskien som kan vara fel.

Posted: 31 Aug 2006, 09:53
by david__
kolla om kan sätta tryck på oljanistället.. inte med pedalen,,
tryck direkt på behållaren så du trycker ut oljan o sen ner i slav cylindern..

Posted: 31 Aug 2006, 13:11
by Svintoleffe
Du menar typ o ta tryck luft o trycka oså hålelr man handen för behållaren o trycker på det viset.?

Posted: 31 Aug 2006, 13:41
by david__
Svintoleffe wrote:Du menar typ o ta tryck luft o trycka oså hålelr man handen för behållaren o trycker på det viset.?


ja i princip fast ja menade inte med handen precis..
finns verkyg till att trycka ut luften eller så kan man suga ut luften oxå

Posted: 31 Aug 2006, 16:06
by Svintoleffe
Okej så du tror attd et fortfarande är luft i systemet som gör att dels kopplingen sjunker samnt att dne fasnar.?

Posted: 31 Aug 2006, 16:24
by Nicklas
Byt packnings satsen i koplings cylindern sitter bakom koplings pedalen.Jag hade samma fel på min 325a

Posted: 31 Aug 2006, 18:31
by Svintoleffe
Nicklas

När sdu äger dte så typ lät dte som att det pös därifrån. jag sak imorrn kolla vad pakningarna kostar

Posted: 31 Aug 2006, 18:38
by Svintoleffe
Då måste det alltså vaar hjälpcylindern då som jävlas.?

Posted: 31 Aug 2006, 18:41
by Bäckis
Huvudcylindern om jag får be. :)

Posted: 31 Aug 2006, 18:44
by Svintoleffe
Okej nu ahr alal jätt mig olika bud. men jag får väll lov o testa avd som är felet då. men jag börjar emd en huvud cylidner efter som att jag har den hemma.=)) :D

Posted: 31 Aug 2006, 18:55
by Nicklas
Precis som bäckis skriver så heter den huvudcylinder en rep sats kostar typ 200kr. Men du har ju en så sätt dit den så är problemet löst!

Posted: 12 Sep 2006, 18:21
by Svintoleffe
Nu är dte som så att jag har faskien inet hittat soppa problemet än :(

lampan är hel sladdarna är hel ifrån kontakten vid tanken då måste ju felet sitta i tanken är det väldigt vanligt att dom påajar i tanken.?

är dte svårt o åtgärdna.?

Posted: 12 Sep 2006, 18:34
by david__
under bak sätet sitter bränsle pumpen o mätaren.. mätaren siter med fyra muttra lossa dom o ta ut mätarn,, vänta tills all bensin rinner ut, när den gjort de ska lampan tändas om allt e ok,, annars så kan du bara byta mätare o testa eller kolla sladdar..

Posted: 13 Sep 2006, 05:28
by Svintoleffe
tackar för svaret dte var guld värt.

Det ska jag ta o kolla upp i helgen.