M5 bakvagn på E30
Posted: 13 Jul 2010, 14:14
Vad behövs för grejor och hur mycket jobb är det med det?.
Gärna bilder och förklaringar!..
Mvh
Jonas R
Gärna bilder och förklaringar!..
Mvh
Jonas R
Där diskuterar dom ju bara E28 M535 diffen.Silverboy wrote:Det her du mener?
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1974
Dajb wrote:finns flera trådar där det beskrivs hur man ska göra
det är en del jobb
1. ta fästet från balken från m5an och svetsa på e30ns balk
2. bygga andra fäste baktill på diffen, och svetsa dom i karossen på valfritt sätt
3. flytta det nedre stötdämparfästet bak 1.5cm (tror jag det var)
4. schimsa om vinklen uppe i fjäderskålen till dämparen
det är om du kör med: m5 diff, knutar och medbringare
sen behöver du drivaxlar från ppf också men det visste du nog redan
Mvh
Har inte PPF axlar till sånt här bygge?.peppe wrote:Med M5 diff och axlar så blir hjulhusen snabbt ganska smala, då E30in är en hundkoja i gämförelse med M5.
Värt att tänka på alltså, vill man rymma tex 10" drag så får man jobba hårt. Om man nu ska behålla orginal M5 bredd dvs.
Mvh
aelget wrote:Har inte PPF axlar till sånt här bygge?.peppe wrote:Med M5 diff och axlar så blir hjulhusen snabbt ganska smala, då E30in är en hundkoja i gämförelse med M5.
Värt att tänka på alltså, vill man rymma tex 10" drag så får man jobba hårt. Om man nu ska behålla orginal M5 bredd dvs.
Mvh
( Sviktstål ? )
Det var så jag fattade honom också, vart därför tvungen att fråga om det var axlar till ett sånt här bygge som PPF hade...Dajb wrote:aelget wrote:Har inte PPF axlar till sånt här bygge?.peppe wrote:Med M5 diff och axlar så blir hjulhusen snabbt ganska smala, då E30in är en hundkoja i gämförelse med M5.
Värt att tänka på alltså, vill man rymma tex 10" drag så får man jobba hårt. Om man nu ska behålla orginal M5 bredd dvs.
Mvh
( Sviktstål ? )
jodå, men tror att peppe menar om du bultar upp hela m5 bakvagnen
annars så har ppf sviktstålsaxlar i rätt längd för just det här bygget*
Mvh