:::Supra Dragrace:::
Posted: 12 Jul 2010, 19:13
bilen är en supra mkiv 93.5 manuel 6spd en liten spec på bilen innan ombyggnad
Bromsade med detta till 340rwhp och 462rwnm vid 1.2bar hos pbz.
hybridturbosar
Hks carbon TI Blitz midpipe
Custom blitz insugskitt med dubbla Aem stålfilter
Apexi Fmic
okänd öppen dump
vevhusburk
TTC modden på turbos och 12v modden på soppapumpen gjord
6vxl getrag spec steg 3 koppling
omlackad i vintras i orginal svart, då vart den även ombyggd till orginal eurospec sidokjolar och rearspats och orginal läppen fram. passade även på att lägga igen torkarhålet och annten hålet. vart även ett hks carbon ti catback och en blitz midpipe till bilen under vinter. lackade om mina eurolysen så dom såg ut som 98 style. satt dit aerolatch huvlås.
sen nu under sommaren har jag fortsatt bygga på bilen. med nya fk stolar
svart golvmatta. nya 98 baklysen, redstuff belägg, sparco moccaratt,
lät polaren bygga i en urtagbar halvbur när jag endå kör utan baksäte i den. sen bytte jag fälgar till 18 tums WORK EMOTION XD-9 och nyligen bytte jag kopplingen till en spec steg 4 med ny olja i lådan.
sen till singel bygget så har jag tänkt lite snålt på vissa saker men även smart på andra viktiga grejer.
Turbokitet
kommer att bli ett xs-power gt45 69,7mm in på turbon. med grenrör,downpipe,WG,screamerpipe och slangar.
Bränsle
Kör med fuelrail AN8, Dubbla Walbropumpar,aeromotive btr, en an8 från tanken till railen orginal retur bak. bränsle filter. sen blir det 1200cc spridare, körs med e85
Toppen
US kammar
Botten
orginal
Sprut
Vipec v88 pnp med titan bredbandslamda
jag trodde inte att jag skulle få med midpipen då jag inte beställde den, men det vara bra att den va med. men fick inte med några vbands klammer men såna fixar man lätt.
ska bli kul att se hur pass dåligt det kommer passa när det kommer på bilen.
Bromsade med detta till 340rwhp och 462rwnm vid 1.2bar hos pbz.
hybridturbosar
Hks carbon TI Blitz midpipe
Custom blitz insugskitt med dubbla Aem stålfilter
Apexi Fmic
okänd öppen dump
vevhusburk
TTC modden på turbos och 12v modden på soppapumpen gjord
6vxl getrag spec steg 3 koppling
omlackad i vintras i orginal svart, då vart den även ombyggd till orginal eurospec sidokjolar och rearspats och orginal läppen fram. passade även på att lägga igen torkarhålet och annten hålet. vart även ett hks carbon ti catback och en blitz midpipe till bilen under vinter. lackade om mina eurolysen så dom såg ut som 98 style. satt dit aerolatch huvlås.
sen nu under sommaren har jag fortsatt bygga på bilen. med nya fk stolar
svart golvmatta. nya 98 baklysen, redstuff belägg, sparco moccaratt,
lät polaren bygga i en urtagbar halvbur när jag endå kör utan baksäte i den. sen bytte jag fälgar till 18 tums WORK EMOTION XD-9 och nyligen bytte jag kopplingen till en spec steg 4 med ny olja i lådan.
sen till singel bygget så har jag tänkt lite snålt på vissa saker men även smart på andra viktiga grejer.
Turbokitet
kommer att bli ett xs-power gt45 69,7mm in på turbon. med grenrör,downpipe,WG,screamerpipe och slangar.
Bränsle
Kör med fuelrail AN8, Dubbla Walbropumpar,aeromotive btr, en an8 från tanken till railen orginal retur bak. bränsle filter. sen blir det 1200cc spridare, körs med e85
Toppen
US kammar
Botten
orginal
Sprut
Vipec v88 pnp med titan bredbandslamda
jag trodde inte att jag skulle få med midpipen då jag inte beställde den, men det vara bra att den va med. men fick inte med några vbands klammer men såna fixar man lätt.
ska bli kul att se hur pass dåligt det kommer passa när det kommer på bilen.