Page 1 of 1
Vilken bränslepump och hur montera? E85, E36 turbo
Posted: 06 Jul 2010, 11:38
by scalare
Tjenare. Tänkte jag skulle börja se över bränslebiten då bygget sakta men säkert tar sig frammåt
Funderar på att ha en intank pump då det verkar smidigast. 044an borde räcka till mitt bygge. Siktar på ca 500hk och ska köra etanol.
Kan det fungera bra?
Hur har ni isof monterat dessa pumpar i tanken?
Posted: 06 Jul 2010, 12:49
by Zipperno
Bosch 040 pumpen er väl för tank montering.
Men om den räcker til 500hk på e85 är jag osäker på.
Skal vel gå och få dit 044 pumpen också.
Posted: 06 Jul 2010, 13:29
by M3JONAS
Bör vara gränsfall om någon av pumparna klarar av den effekten på e85.
Iaf om man pratar drivhjulshästar.
Posted: 06 Jul 2010, 16:48
by Pantern
Du kan få i en 044 pump där orginalpumpen sitter.
Men 500 hk räcken den inte till på e85
Kör med dubbla och ha en bredvid hållaren för orginalpumpen
Posted: 07 Jul 2010, 05:27
by TreLingon
Som sagt du kan köra med en 044 i tanken.
Sen kan du sätta en 044 vid torpedväggen.
990 spridare och e85 550 whp sa Ärtan.
Posted: 07 Jul 2010, 07:04
by scalare
Var in och kikade i webbshoppen. Där fanns 044an endast för extern montering?
Skulle ju helt klart vara smidigast med bara en pump. Finns det någon som klarar det ensamt?
Skulle det vara lättare att fixa en fuelcell till bagakeluckan och köra en ensam extern pump av annat märke? Hur förlänger man isof bränsleslangarna dit på ett säkert sätt?
Mvh
Posted: 07 Jul 2010, 17:07
by Zipperno
scalare wrote:Var in och kikade i webbshoppen. Där fanns 044an endast för extern montering?
Skulle ju helt klart vara smidigast med bara en pump. Finns det någon som klarar det ensamt?
Skulle det vara lättare att fixa en fuelcell till bagakeluckan och köra en ensam extern pump av annat märke? Hur förlänger man isof bränsleslangarna dit på ett säkert sätt?
Mvh
044an er för extern montering, men du kan laga til så den funkar i tanken.
Ska det bara vara en pump er det Aeromotive Eliminator som gjelder.
Du borde byta til större bränselslangar hela vägen.
Posted: 07 Jul 2010, 22:34
by TreLingon
Till 550 whp och den setupen jag skrev högre upp så är allt orginal soppa ledningar btr fuelrail osv..!
Allt enligt Ärtans tips !
Posted: 09 Jul 2010, 08:47
by scalare
TreLingon wrote:Till 550 whp och den setupen jag skrev högre upp så är allt orginal soppa ledningar btr fuelrail osv..!
Allt enligt Ärtans tips !
Får nog bli så då. Hur gör jag för att få i en 044 i orginaltanken då?
Posted: 09 Jul 2010, 11:04
by TreLingon
scalare wrote:TreLingon wrote:Till 550 whp och den setupen jag skrev högre upp så är allt orginal soppa ledningar btr fuelrail osv..!
Allt enligt Ärtans tips !
Får nog bli så då. Hur gör jag för att få i en 044 i orginaltanken då?
Pm:A Ärtan ?