en till besiktnings fundering.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
en till besiktnings fundering.
om man åker in och besiktar med turbo och får 2:a på det,
sen åker hem och plockar bort turbo och bygger ett rör ist för turbon.
bogsera in den igen och kör in och visar upp den att det inte är turbo längre.
borde inte det fungera? någon som testat?
sen åker hem och plockar bort turbo och bygger ett rör ist för turbon.
bogsera in den igen och kör in och visar upp den att det inte är turbo längre.
borde inte det fungera? någon som testat?
Om du har flyt och får samma snubbe båda gångerna kanske. Annars blir det ju som om du åker in redan ombyggt och hoppas att ingen tänker på det.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
jag åkte in med min 328 med kompressor, dom hörde ju på långa vägar att de var de och sen såg dom den när dom öppna huven.
blev mest frågor ang bilen osv och en glad bes gubbe efter provkörningen. dock så sa han sen att du vet väl att du inte få bes med kompressor, jo svara jag men vad behöver jag plocka bort för att få den att gå igenom.
fick som svar att allt kan sitta där så länge det inte är i "bruk" för då räknas det som utsmyckning.
hem och drog om några rör osv och besiktade om den med kompressor ic osv fast inte i bruk. gick igenom då ua.
ska tillägga att det inte var samma besiktnings gubbe som kolla den andra gången men som sagt allt syntes under huven.
blev mest frågor ang bilen osv och en glad bes gubbe efter provkörningen. dock så sa han sen att du vet väl att du inte få bes med kompressor, jo svara jag men vad behöver jag plocka bort för att få den att gå igenom.
fick som svar att allt kan sitta där så länge det inte är i "bruk" för då räknas det som utsmyckning.
hem och drog om några rör osv och besiktade om den med kompressor ic osv fast inte i bruk. gick igenom då ua.
ska tillägga att det inte var samma besiktnings gubbe som kolla den andra gången men som sagt allt syntes under huven.
Inget är dött förrän det är begravet!
bmw 328 e36 kompressor, nu s50b30, 2010---> ?
bmw 328 e36 kompressor, nu s50b30, 2010---> ?
Du får inte tvåa om du försöker besiktiga med turbon på plats. Du får föreläggande om registreringsbesiktning och då har du större problem. Sätt dit ett ersättningsrör för turbon innan du åker dit ist, då har du gjort det lite snyggare iaf och de kanske godkänner den.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
johankihl wrote:Du får inte tvåa om du försöker besiktiga med turbon på plats. Du får föreläggande om registreringsbesiktning och då har du större problem. Sätt dit ett ersättningsrör för turbon innan du åker dit ist, då har du gjort det lite snyggare iaf och de kanske godkänner den.
fick 2:a förra året iaf, blir nog svårt med avgasvärdena om inte turbon sitter där.
Var iväg o besiktade min pärla idag på morgonen...bort med allt och svetsa ihop ett avgas på en pisskvart och körde in...Gubben bara garva när han såg oljeslangen till turbon som var pluggad och oljeretur osv =P men inte en 2:a =)
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
emge wrote:Känner en kille som enbart plockade bort Wg fjädern och körde in på bes, BLANKT papper. Han titulerade det som "styling" och när det inte gav effekt så kunde inte besiktningsmannen invända något.
En mycket osäker "åtgärd" eftersom det är möjligheten att fungera som bedöms.
SER allting ut att funka så kan det vara svårt att påvisa att en fjäder saknas i en wastegate...
Själv så monterade jag dit originalavgas och en luftmängdmätare som ej var inkopplad, men hade borrat upp ett litet hål i underkant och gjort en gänga så jag kunde skruva in lufttempen från sprutet. Sen plugga ja olje tillopp o retur. Ic fick sitta kvar..
Men det roligaste var när besiktningsmannen öppna huven vråla rätt ut "här sitter det väl vanligtvis en jätteturbo?".. och de enda jag svara var "ja klart det gör.."
Det var rätt kul att se minen på han när det inte fanns något att slå ner på och bilen gick igenom med blankt papper.
Men det roligaste var när besiktningsmannen öppna huven vråla rätt ut "här sitter det väl vanligtvis en jätteturbo?".. och de enda jag svara var "ja klart det gör.."
Det var rätt kul att se minen på han när det inte fanns något att slå ner på och bilen gick igenom med blankt papper.
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
bmw545tic wrote:shomakie wrote:Var iväg o besiktade min pärla idag på morgonen...bort med allt och svetsa ihop ett avgas på en pisskvart och körde in...Gubben bara garva när han såg oljeslangen till turbon som var pluggad och oljeretur osv =P men inte en 2:a =)
tog du bort ic och allt sånt med eller?
tog bort allt sånt krimskrams...men det går bara inte att inte se att det sitter andra saker på den som han sa... =) Nästa år så ska ja bara plocka bort turbon o låta grenröret sitta kvar då det tar 1 timme att skruva bort skiten..
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp