Page 1 of 1
Problem att få min m20b25 turbo att gå bra
Posted: 26 May 2010, 20:25
by FCUK
Hej!
jag har turbokoverterat en m20b25. Kör med orginal motronic ochh 535 lmm.
Bilen startar och så det är inga problem. Men den går jätte magert.
Det spelar ingen roll om jag kör 3 6 eller 8 bar soppatryck. Den går ändå magert. På tomgång går den fint på ca 0.7-0.8 lambdavärde. Men så fort man gasar går den över 1.0 i lamda. Och sen ökar det bara. Kan knappt gasa mer än 4 tusen varv sen spikar det. Idag prövade jag med en annan lmm och en annan styrbox utan resultat. Kan det vara något relä? Jag har prövat att byta det relät som är lägst bak av de tre i motorutrymmet. Jag har saabs röda 350cc spridare vid 3bar.
Tacksam för alla svar!!!
mvh Kalle
Posted: 26 May 2010, 20:29
by Mikael S
Mät bränsletrycket, kan vara så att pumpen inte räcker till
Posted: 26 May 2010, 20:30
by FCUK
Mikael S wrote:Mät bränsletrycket, kan vara så att pumpen inte räcker till
Men jag har ju tryck på bränsletrycksregulatorn?
Posted: 26 May 2010, 21:16
by boost_
Ser du den när du kör? Lite skillnad på att stå på tomgång och under belastning.
Posted: 26 May 2010, 21:17
by FCUK
boost_ wrote:Ser du den när du kör? Lite skillnad på att stå på tomgång och under belastning.
Ja men bilen går ju magert när man står och torrgasar i garaget. Plus att jag har en malpassi progresiv 1.1:4 btr
Posted: 26 May 2010, 22:48
by Illegal_racer
hur har du spännt lmmen för de gör en jävla skillnad och om den e för hårt spännd så snålar ju bilen som fan
Posted: 27 May 2010, 16:20
by FCUK
Illegal_racer wrote:hur har du spännt lmmen för de gör en jävla skillnad och om den e för hårt spännd så snålar ju bilen som fan
Ja har spänt den några kugg bara. Spelar det mycket roll när man bara spänner så lite?
Posted: 27 May 2010, 16:34
by ZAK
FCUK wrote:Illegal_racer wrote:hur har du spännt lmmen för de gör en jävla skillnad och om den e för hårt spännd så snålar ju bilen som fan
Ja har spänt den några kugg bara. Spelar det mycket roll när man bara spänner så lite?
Är ett jävla pill med LMM.. prova släpp en kugg och prova igen. gör så några ggr. Glöm inte markera var den sitter nu så du kan återställa om det inte skulle vara det.
Posted: 28 May 2010, 10:07
by JErngren
Sitter LMMen på sug sidan eller tryck sidan?
Posted: 28 May 2010, 11:55
by FCUK
JErngren wrote:Sitter LMMen på sug sidan eller tryck sidan?
Den sitter precis innan gasspjället.
mvh
Posted: 28 May 2010, 12:15
by Illegal_racer
jag har mixtrat som fan med min lmm spännt åt alla håll och kanter innan ja fick min att lira bra och om den va spänd för hårt så gick den skit dåligt och spika som fan bara vid lite ladd så prova släpp spänningen lite för då ska den fetta mer ju
Posted: 28 May 2010, 12:30
by FCUK
Illegal_racer wrote:jag har mixtrat som fan med min lmm spännt åt alla håll och kanter innan ja fick min att lira bra och om den va spänd för hårt så gick den skit dåligt och spika som fan bara vid lite ladd så prova släpp spänningen lite för då ska den fetta mer ju
Okejj! Blir att prova det. Men uppskattar gärna mer teorier också
mvh
Posted: 28 May 2010, 17:48
by Mickeeey
Koppla bort orginal Lambda!!!
Och ja det funkar utmärkt utan att ha den inkopplad =)
För orginal lambda strävar ju efter att ha lambda 1 hela tiden.
Jag har min bortkopplad och ser lambdavärdet på en LC-1 och det går att få vilket värde man vill.
Jag kör på 3,9 bar med M5 3,6 spridarna och mycket spännd lmm (535), 0,9 ladd och ligger på ca 12,5 i afr värde på fullt ladd. Går kanon =)
Har hållt flera månader med hård körning =) och jag kör orörd m20b20 =)
Snacka med FekZen så ser han till att backa din tändning med =)
Mvh =)