Nu är vi hemma ifrån första tävlingen, premiär.
Bilen gick riktigt bra och rakt.
Lite synd att konvertern (8") inte kunde hålla emot.
Sen däcken var inte dom bästa heller, men nu vet jag hur nästa steg ska se ut!
Först repan hade jag 1.1 bar på bakdäcken, 1.5bar i motorn ingen launch. Det resulterade med 60fot på 2.75 hjulspinn 100m, sen släppte jag till jag fick grepp och repan slutade 8.1@179kmh.
Andra repan 0.5bar i bakdäcken, 1.3bar i motorn (ja jag vet, det känns fel att ta bort effekt) och launch. Resultat: 60fot 1.9 ,konvertern börjar slira fortfarande hjulspinn ligger på varvstoppet, 6.8@177.1km/h.
Tredje repan 0.4bar i bakdäcken 1.3bar i motorn, vingen fick ställas på mer vinkel, launch, bättre värmning av däck. Resultat, 60fot 1.57, 6.5@172km/h.
6.30 skulle man köra för att kvala in.
4:e repan bestämde vi att vi skulle köra på grund trycket 0.5bar, skit... 60fot 1.8, 7.3@159.7km/h.
Iom konvertern i inte orkade så bestämde vi att vi skulle öka varvspärren ifrån 6300 till 6500, (ventilflyt vid 6400), laddtryck på ca 1 bar. 0.38 i däcktryck, launch. Från start till mål 6400rpm. I början spann det i hjulen sen slirade konvertern. Fick ligga på ventilflytet och hoppades på att dom skulle hålla. Resultat, 60fot 1.51, 6.26@179.4.
Nu var vi med...
Första eliminerings rundan. Samma uppsättning som sist, riktigt spänt, värmer däck, ska köra in i stage... stäng av säger startern, shit... så laddad man var...efter 1min..Stage in, trycker in transbrake, full gas, det smäller och poffar ifrån avgas röret...nu jävlar...lamporna börjar räkna ner...släpper knappen. . . fan.. rödlampa, skit samma gasar ändå fullt och resultat 60fot 1.66, 6.39@181.9km/h.
Rödlyktade med -0.012 sec.
Riktig bra och lärorik helg har det varit och jag passar på att tacka sponsorerna för att dom gör detta möjligt och Jörgen och Marko för den stora hjälpen dom har bidragit med under helgen. TACK!
Bästa tid blev:
60fot.......1.51
100m......4.25
201m......6.26
km/h......181.9
Bilen vägde 1210kg med mig i, startklar.
Bilder och film kommer...