Page 1 of 1
635 csi, 210 hus 3,07 utv. diffbroms eller inte?
Posted: 24 May 2010, 17:49
by Frostie
nån som har koll på e24:ans diffar?
borde väl vara samma lika som m535?
tyvärr har jag inte tillgång att plocka bort difflocket och kika.
Posted: 25 May 2010, 08:18
by jorgen
ja det har jag för mej iaf 1983 o senare
Posted: 25 May 2010, 11:29
by Warulv
kan nog skilja. inte koll på vilken utväxling jag har men har inte broms på min ('83) men köpte en från skroten från en 635 av okänd årsmodell och den hade. även kåpan var annorlunda. min är en tyskimport om det kan göra nån skillnad.
Posted: 25 May 2010, 17:44
by Frostie
den är från en 83:a lägger upp bilder. kanske hjälper nån eller difflock kanske ser likadana ut oavsätt med eller utan diffbroms?

Posted: 26 May 2010, 09:40
by E24
Den diffen som du har på bild är "lilla" E24/E28 diffen. Då den har "örat" i mitten.Stora diffen har örat på sidan. Men jag har ju haft fel förut så. Men iallafall så kan även den "lilla" diffen ha lamelldiff.
/Farre
Posted: 26 May 2010, 11:40
by Warulv
om du har den liggandes sådär är det väl bara att snurra ena axeln och se om den rör sig åt samma håll på motsatt sida? eller om du kan skruva dom åt olika håll samtidigt.
kan man bedöma skicket på en broms via hur mycket kraft man behöver för att snurra bara ena hjulet?
Posted: 07 Jun 2010, 23:12
by youask
Warulv wrote:om du har den liggandes sådär är det väl bara att snurra ena axeln och se om den rör sig åt samma håll på motsatt sida? eller om du kan skruva dom åt olika håll samtidigt.
kan man bedöma skicket på en broms via hur mycket kraft man behöver för att snurra bara ena hjulet?
nej inte skicket , för en diffbroms kan vara väldigt lätt förspänd