Insanity e36 328 Turbo! Såld!
Posted: 18 Aug 2006, 21:25
Hallå..
Här kommer lite spec på mitt bygge samt lite bilder om nån är intresserad
Bästa Et 10.27 Bästa Speed 239.4
2009
------------------------------------------------------------------------
Kaross:
Bmw e36 Sedan -92
Motor:
M50B25 som är strokad med smidd vev och borrad till 2.8lit,
Smidda låg komps CP Pistons från Ppf,
Spm H-profil stakar
Stress borrat samt toppdeckat block,
Urfräst block med pyramidringar,
ARP-pinnbultat överallt,
PPF Stödgördel
Raceportad topp,
Mira fräst
Värre kammar,
Race ventilfjädrar,
6mm ventiler
PPF CrMo Retainers
Ombyggd oljepump.
Nya racekedjor
Egna motorfästen med ny lutning
Stumma Alu motorkuddar
Allt är balanserat och uppmätt…
Insug:
Special byggt aluminium insug av PPF
Accufab spjällhus
Alu vevhusvent, Green Cotton filter
Styrsystem:
Vipec V.44 7bar
Vag Tändspolar
Spridare:
1680@3bar Spridare
Bränslesystem:
Fuelcell i bak 40lit
3st Bosch 044 pumpar
PPF Y-kors
Aeromotive An10 bränslefilter
Aeromotive An10 Btr
PPF Fuelrail,
Stålomspunna slangar och An kopplingar till allt!
An10 matning och An6 Retur..
Turbo:
BorgWarner BullseyePower S475
PPF 60mm wastegate
PPF 50mm Dump
Grenrör/avgas:
Hembyggt pulssplitt grenrör i rostfritt med uttag för egt samt mottryck
5″- 4″ downpipe samt avgassystem oxå i rostfritt
Tryckrör:
3″ Aluminium
Intercooler:
PPF 600×300x100, 3″ anslutningar
Kylare:
Griffin aluminium kylare 610×480x75,
D1 aluminium exp kärl
Spal elfläkt
Låda:
M3 5vxl, förstärkt
Ombyggd och förstärkt M3 kardan av Svea
Kardan Ring
Koppling:
Tilton 2-skivig = 1000nm
Ombyggt och lättat m20 svänghjul,
Komplett koppling ink bultar & lameller 10kg
Bakvagn:
M3 3,2
Förstärkta diff fästen
M5 Nav
Adapter för större knutar
Special 128mm CrMo Knutar
Special sviktståls axlar
Förstärkta infästningar
Fjäderbensstag
Powerflex och egna delrin bussningar överallt
Grövre Krängningshämmare
Ombyggda M3 3,2 312mm Bromsar för att få på 15″ fälg
Egentillverkade fullt justerabara undre länkarmar
Ombyggda övre för att få plats med knutarna samt bortagen fjäder
Riktiga Coilovers dubbeljusterbara
Framvagn:
Orginal förutom fjädrar/dämpare och bussningar
M3 3,2 Bromsar 315*28mm
Inredning:
Full dragracing bur,
Toora Glasfiber stolar
6-punkts bälten
Div nödvändiga mätare
Orginal instrumentpanel
m.m m.m
Effekt: 830whp@906nm (på hjulen) Ca: 932hp@1015nm i motorn
Bästa Et än så länge 10.27@239,4
Sponsorer:
Jansson&Gotthardsson Bygg Entreprenad AB
Pure Performance Faktory
Obs.. Gamla bilder från 2007! Läs tråden för nyare!
Ett litet smakprov kan jag väll slänga in..
Orkar inte ladda upp alla bilder här oxå men för massvis med bilder och info besök :
http://www.insanity.se/page.php?page=Om%20BMW-Turbon
Bilder finns i galleriet Bmw Turbo 2006
Mvh Stefan
Här kommer lite spec på mitt bygge samt lite bilder om nån är intresserad
Bästa Et 10.27 Bästa Speed 239.4
2009
------------------------------------------------------------------------
Kaross:
Bmw e36 Sedan -92
Motor:
M50B25 som är strokad med smidd vev och borrad till 2.8lit,
Smidda låg komps CP Pistons från Ppf,
Spm H-profil stakar
Stress borrat samt toppdeckat block,
Urfräst block med pyramidringar,
ARP-pinnbultat överallt,
PPF Stödgördel
Raceportad topp,
Mira fräst
Värre kammar,
Race ventilfjädrar,
6mm ventiler
PPF CrMo Retainers
Ombyggd oljepump.
Nya racekedjor
Egna motorfästen med ny lutning
Stumma Alu motorkuddar
Allt är balanserat och uppmätt…
Insug:
Special byggt aluminium insug av PPF
Accufab spjällhus
Alu vevhusvent, Green Cotton filter
Styrsystem:
Vipec V.44 7bar
Vag Tändspolar
Spridare:
1680@3bar Spridare
Bränslesystem:
Fuelcell i bak 40lit
3st Bosch 044 pumpar
PPF Y-kors
Aeromotive An10 bränslefilter
Aeromotive An10 Btr
PPF Fuelrail,
Stålomspunna slangar och An kopplingar till allt!
An10 matning och An6 Retur..
Turbo:
BorgWarner BullseyePower S475
PPF 60mm wastegate
PPF 50mm Dump
Grenrör/avgas:
Hembyggt pulssplitt grenrör i rostfritt med uttag för egt samt mottryck
5″- 4″ downpipe samt avgassystem oxå i rostfritt
Tryckrör:
3″ Aluminium
Intercooler:
PPF 600×300x100, 3″ anslutningar
Kylare:
Griffin aluminium kylare 610×480x75,
D1 aluminium exp kärl
Spal elfläkt
Låda:
M3 5vxl, förstärkt
Ombyggd och förstärkt M3 kardan av Svea
Kardan Ring
Koppling:
Tilton 2-skivig = 1000nm
Ombyggt och lättat m20 svänghjul,
Komplett koppling ink bultar & lameller 10kg
Bakvagn:
M3 3,2
Förstärkta diff fästen
M5 Nav
Adapter för större knutar
Special 128mm CrMo Knutar
Special sviktståls axlar
Förstärkta infästningar
Fjäderbensstag
Powerflex och egna delrin bussningar överallt
Grövre Krängningshämmare
Ombyggda M3 3,2 312mm Bromsar för att få på 15″ fälg
Egentillverkade fullt justerabara undre länkarmar
Ombyggda övre för att få plats med knutarna samt bortagen fjäder
Riktiga Coilovers dubbeljusterbara
Framvagn:
Orginal förutom fjädrar/dämpare och bussningar
M3 3,2 Bromsar 315*28mm
Inredning:
Full dragracing bur,
Toora Glasfiber stolar
6-punkts bälten
Div nödvändiga mätare
Orginal instrumentpanel
m.m m.m
Effekt: 830whp@906nm (på hjulen) Ca: 932hp@1015nm i motorn
Bästa Et än så länge 10.27@239,4
Sponsorer:
Jansson&Gotthardsson Bygg Entreprenad AB
Pure Performance Faktory
Obs.. Gamla bilder från 2007! Läs tråden för nyare!
Ett litet smakprov kan jag väll slänga in..
Orkar inte ladda upp alla bilder här oxå men för massvis med bilder och info besök :
http://www.insanity.se/page.php?page=Om%20BMW-Turbon
Bilder finns i galleriet Bmw Turbo 2006
Mvh Stefan