Page 1 of 2
Hjälp ms1 v3 resets!
Posted: 06 May 2010, 21:36
by m_ellisson
Måste få ordning på det nu är det bråttom
vad tror ni?
http://forum.megasquirt.se/viewtopic.ph ... 173#p26173
Posted: 07 May 2010, 05:53
by Per Eriksson
Vad kör du för gap? Ingen tändkabel som är lite skdad så det hoppar gnista där det inte ska?
Posted: 07 May 2010, 09:11
by CrazyVikingsRacing
Låter lite som det problemet ZAK hade med på sitt MS förra året
.
MVH
Posted: 07 May 2010, 10:44
by ZAK
Hade för stort gap på stiften.
Körde 1.3 i gap med MSD 6AL och Blaster II spole.
Trodde det skulle palla att mata fram gnistan då, men icke.
Kör numera standard på 0.7 i gap har jag för mig.
Posted: 07 May 2010, 11:09
by shomakie
Jag fick en jäkla massa resets när jag körde utan resistorstift...bytte till ngk resistorstift och felet var borta!! =)
Posted: 07 May 2010, 12:23
by pizza
resistor stift e nästan ett krav på MS har jag märkt
Posted: 07 May 2010, 13:41
by Thörn
Är det samma på VEMS?
Jag har något skummt som händer ibland var 5e-15e minut på låglast.
Bluddrar och grejar, löses om man växlar ner en växel och gasar på, eller stänger av/på tändningen snabbt. Det kan vara något relä eller nå skit i bilens orginalsystem som stör också..
Jag har bytt spolar, spridare, fuelrail, bränsle (e85/bensin), gått över jordpunkter allmän koppling etc men problemet kvarstår, dock verkar det inte jäklas när man rejsar
Posted: 07 May 2010, 14:55
by Nisse Järnet
Vad händer med lamndan när den buggar ur?
Posted: 07 May 2010, 15:09
by r.ivars
du kan också ha tändkablar med kopparkärna, då stör de ut boxen..
Posted: 07 May 2010, 16:21
by m_ellisson
Hela sprutet stängs av ca ½-1 sekund så volt , lambda o allt annat är riktigt tills det händer!
Var ute nyss körde den varm på tomgång sen körde jag o drog på 2an- 3an ut utan beskymmer låg på 4an en stund växlade ner till 3an fullgas då kom reset. Provade gasa på igen o igen o igen men bara resets..
Slet väck spolar & stift nu..Tog bort alla ``hattarna´´ från spolarna o dem är hela o fina men på 3an & 4ans spole var det oljigt där i! Stiften såg bra ut har 0.6 mm gap sen innan & är NGK BCPR7ES!
Ska bara byta olja nu, rengöra spolarna, öka stiftgapet lite & ut o prova igen! Får se om det hjälper!
Posted: 07 May 2010, 22:22
by m_ellisson
Ökade stiftgapen till 0.8 mm istället för 0.6 mm & det hjälpte absoulut inte!
Nu resetar den ca 1000 rpm tidigare istället, så imon blir det att minska gapen & hoppas det lirar!
Posted: 07 May 2010, 23:05
by shomakie
Om ja inte missminner mig så kör ja 0.4 i gap!? hmm..minnet är dåligt tyvärr!
Posted: 07 May 2010, 23:38
by markus
Du kan gå ner till 0,3 ochså om det behövs.
Posted: 08 May 2010, 00:21
by dgyldmark
Hade inte detta löst sig med r52 & r56?
ivf, problemet kommer exakt 6000rpm och runt 1.3kilo . kilot och ner sjunger han ur.