Page 1 of 1

Vårbilder på S40'n

Posted: 03 May 2010, 18:42
by korre
Tänkte bjuda på lite bilder på nuvarande bilen som jag är galet nöjd med. Dock ingen BMW men hoppas ni har överseende med detta :)

Bilen är i sin helhet:

Volvo S40 T4 -03
*Autotech steg 6, dock med kullagrad Garett och ommappad, 400hk+
*Öhlins ställbara stötdämpare med eibachfjädrar, grova krängningshämmare fram+bak, polybussningar osv.
*Brembobromsar med slitsade skivor

och i väldigt gott skick!



Image

Image

Image

Image

Posted: 03 May 2010, 23:57
by RasmusD
helrätt stuk på den! fin för att vara volvo 8)

Posted: 04 May 2010, 08:38
by korre
Tackar, jo precis. Rent, snyggt och funktionellt :)

Posted: 04 May 2010, 10:51
by uranium
Gillar den där skarpt :) Hur funkar den som brukis? Hur är det med fwd och lite pulver?

Posted: 04 May 2010, 11:09
by korre
Jag tycker den är kanon som brukis. All extrautrustning sånär som på Antispinn finns kvar pga diffen fram.

Den blir ju lite stuttigare än original pga väghållningen men de är de värt.
Sitter 2 stora ljuddämpare så går ganska tyst i landsvägsfart också.

Under 3700rpm är den väldigt snäll och lättkörd. Däröver blir de lite problem med greppet på dom tidiga växlarna trots quaife-diffen fram.

Jag har all originalinredning kvar också och de enda jag har i kupén är en laddtrycksmätare och launchcontrol knappen i växelspaken.

Den är helt besiktningsbar också, bara att ladda bes.mappen i Nirat och slänga dit katten och rulla in. Vilket känns väldigt skönt också.

Mer info: http://www.garaget.org/kozmoz

Posted: 04 May 2010, 11:34
by Grefven
damen ser välsvarvad ut =)

Posted: 04 May 2010, 14:22
by korre
Grefven wrote:damen ser välsvarvad ut =)
De är som om att man skulle svarvat na själv :)

Posted: 04 May 2010, 14:41
by nicke.t
jäkla fin puts på bilen.

Posted: 04 May 2010, 15:21
by uranium
korre wrote:Jag tycker den är kanon som brukis. All extrautrustning sånär som på Antispinn finns kvar pga diffen fram.

Den blir ju lite stuttigare än original pga väghållningen men de är de värt.
Sitter 2 stora ljuddämpare så går ganska tyst i landsvägsfart också.

Under 3700rpm är den väldigt snäll och lättkörd. Däröver blir de lite problem med greppet på dom tidiga växlarna trots quaife-diffen fram.

Jag har all originalinredning kvar också och de enda jag har i kupén är en laddtrycksmätare och launchcontrol knappen i växelspaken.

Den är helt besiktningsbar också, bara att ladda bes.mappen i Nirat och slänga dit katten och rulla in. Vilket känns väldigt skönt också.

Mer info: http://www.garaget.org/kozmoz

Låter som en bil som skulle passa mig perfekt till vardags det där :) Guld värt att man kan rulla genom sbp och köra utan att behöva vara orolig.