E36/325 Turbo uppdat. drivlina/chassie
Posted: 29 Apr 2010, 21:29
Har nu slängt i turbo i bilen jag började med för några år sen, vart bara massa plast,lack och fälgar då.
Bil:
325 coupe -92.
Motor:
M50b25 utan vanos.
SPA gjutet grenrör.
T04E ar:70 kompressordel, ar:65 turbindel. Flowpreppad,highspeedaxel.
PPF Tial 38mm wg.
PPF 50mm dump.
PPF 600x300x75 mm intercooler.
3"downpipe till dubbelt 2,5" simonsportsystem modellanpassat.
PPF Precision 525 cc.
PPF bosch 040 pump.
PPF LC-1 G3 kit (bredbandslambda).
PPF X-LINE Laddtrycksmätare.
MS 1 V3
Drivlina:
Svarvat m20 svänghjul
m20 startmotor "lilla"
618 tryckplatta och 4-puck sinter
m3 zf låda
m3 kardan
m3 3,0 diff
m3 drivaxlar
Chassie:
Fjäderbensstag fram
D2 coilovers
Förstärkningsplattor från M3 3,2 i bakvagnsinfästningarna i karossen
Alu bussningar+delring i bakvagnen och diff från millway.
bekvämare ratt
Bil:
325 coupe -92.
Motor:
M50b25 utan vanos.
SPA gjutet grenrör.
T04E ar:70 kompressordel, ar:65 turbindel. Flowpreppad,highspeedaxel.
PPF Tial 38mm wg.
PPF 50mm dump.
PPF 600x300x75 mm intercooler.
3"downpipe till dubbelt 2,5" simonsportsystem modellanpassat.
PPF Precision 525 cc.
PPF bosch 040 pump.
PPF LC-1 G3 kit (bredbandslambda).
PPF X-LINE Laddtrycksmätare.
MS 1 V3
Drivlina:
Svarvat m20 svänghjul
m20 startmotor "lilla"
618 tryckplatta och 4-puck sinter
m3 zf låda
m3 kardan
m3 3,0 diff
m3 drivaxlar
Chassie:
Fjäderbensstag fram
D2 coilovers
Förstärkningsplattor från M3 3,2 i bakvagnsinfästningarna i karossen
Alu bussningar+delring i bakvagnen och diff från millway.
bekvämare ratt