AC-Schnitzer Rennsport Type I 18" PRISSÄNKT
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
AC-Schnitzer Rennsport Type I 18" PRISSÄNKT
AC-Schnitzer Rennsport Type I i bra bruksskick säljes. 8,5x18 ET38 och 9x18 ET45 bak.
Detta är äkta splitfälgar tillverkade av OZ, nypris bara på fälgarna utan däck var över 40000:- när det begav sig.
Vid snabb affär följer det med 4 lösa däck, Dunlop Sp9000 Sport, framdäcken 225/40-18 är som nya (cirka 7mm mönsterdjup) men bakdäcken 255/35-18 sjunger på sista versen (2-3mm mönsterdjup) Det är inga större märken på fälgarna, de är runda och fina med bra balans.
Jag har haft de på en Z3, men de passar E36 och E46 perfekt.
Ska lägga upp bilder på fälgarna monterade på min bil senare idag.
Pris: 6000:- PM:a för nummer, finns i Sandviken, kan skickas om köparen betalar frakt.
Tar bort exemelbilden då mina fälgar är smalare än de på första bilden, det ÄR mina fälgar som sitter på MIN bil på bilderna längre ner.
Ska enligt killen jag köpte dem av vara 3-delade splittar, jag har dock inte haft isär dessa så jag låter det vara osagt. Mig veterligen så tillverkades dessa fälgar endast som 3-delade, rätta mig om jag har fel.
Detta är äkta splitfälgar tillverkade av OZ, nypris bara på fälgarna utan däck var över 40000:- när det begav sig.
Vid snabb affär följer det med 4 lösa däck, Dunlop Sp9000 Sport, framdäcken 225/40-18 är som nya (cirka 7mm mönsterdjup) men bakdäcken 255/35-18 sjunger på sista versen (2-3mm mönsterdjup) Det är inga större märken på fälgarna, de är runda och fina med bra balans.
Jag har haft de på en Z3, men de passar E36 och E46 perfekt.
Ska lägga upp bilder på fälgarna monterade på min bil senare idag.
Pris: 6000:- PM:a för nummer, finns i Sandviken, kan skickas om köparen betalar frakt.
Tar bort exemelbilden då mina fälgar är smalare än de på första bilden, det ÄR mina fälgar som sitter på MIN bil på bilderna längre ner.
Ska enligt killen jag köpte dem av vara 3-delade splittar, jag har dock inte haft isär dessa så jag låter det vara osagt. Mig veterligen så tillverkades dessa fälgar endast som 3-delade, rätta mig om jag har fel.
Last edited by soda on 30 Apr 2010, 07:11, edited 3 times in total.
- zetterberg
Här kommer två bilder. Skicket på fälgarna är inte dåligt, men de skulle må bra av en sväng med polermaskinen och lite glansvax, kan intyga att de blir sjukt blanka och fina då. En fälg är riktad förra veckan av en seriös firma, finns kvitto på detta. Körde med dessa fälgar förra sommaren utan problem
Det verkar inte gå att skicka PM för tillfället så här kommer mitt nummer
070-3862200
Last edited by soda on 16 Apr 2010, 20:02, edited 1 time in total.
//Henrik
Är det bara jag eller ser fälgen på din första bild hela rulig och bulig i kanten undertill? De ser ut som de vågar sig lite hela vägen undertill? :S Kanske bara är bilden som gör de?
Hur många cm är kanten? Är bultarna i bra skick? Tänkte så ingen försökt dra loss dem med fel sorts verktyg eller dylikt.
Hur många cm är kanten? Är bultarna i bra skick? Tänkte så ingen försökt dra loss dem med fel sorts verktyg eller dylikt.
- zetterberg
Blev också besviken på detta när jag va o kollade på dom, att de inte va samma kant som på första bilden Skicket är de inge fel på enligt mej iaf grymt fina fälgar, hade jag haft en e36:a så skulle jag köpt dom ändå, men nu tänkte ja bygga om min e30 till 5bult o ha på den.. men lägger de projektet på hyllan istället, o inväntar nån som säljer feta 4x100 fälgar åt mej!Viper89 wrote:Dem såg ju lite tristare ut på bild och vart är kanten?
Nej men jag behåller nog mina vanliga AC ett tag till. Får du dem inte sålda så kanske vi kan göra en deal i alla fall.
Hoppas det går bra med försäljningen soda!
Peter Zetterberg 070-5291145
*** BMW 328i touring -96 e36 *** BMW 325 cab M50 -89 e30 *** BMW 325 cab "328 m52b28" -91 e30 *** BMW 320 -84 e30 *** BMW 325ix -87 e30 *** BMW 325 -88 e30
*** BMW 328i touring -96 e36 *** BMW 325 cab M50 -89 e30 *** BMW 325 cab "328 m52b28" -91 e30 *** BMW 320 -84 e30 *** BMW 325ix -87 e30 *** BMW 325 -88 e30
-
mcdonaldsmannen:
Förutsatt att dessa är tredelade där ytterkanten kan plockas bort så kan man kunna köpa nya kanter från tyskland.
Pris mellan 150-200 euro styck skulle jag gissa på för 18" beroende på vart man kollar, kvalité samt bredd.
Ang att bilden från felgen-garage inte speglade de aktuella fälgarna,
är det inte uppenbart att dem fälgarna är säkert 9-9,5" breda fram och 10-11" breda bak .
Enligt annonsen är fälgarna 8-5 o 9" breda.
Hur som, tycker att det är bra pris på fälgarna om alla fälgar ser ut som på bild och att man får med 2 schyssta däck.
Lycka till med försäljningen.
Förutsatt att dessa är tredelade där ytterkanten kan plockas bort så kan man kunna köpa nya kanter från tyskland.
Pris mellan 150-200 euro styck skulle jag gissa på för 18" beroende på vart man kollar, kvalité samt bredd.
Ang att bilden från felgen-garage inte speglade de aktuella fälgarna,
är det inte uppenbart att dem fälgarna är säkert 9-9,5" breda fram och 10-11" breda bak .
Enligt annonsen är fälgarna 8-5 o 9" breda.
Hur som, tycker att det är bra pris på fälgarna om alla fälgar ser ut som på bild och att man får med 2 schyssta däck.
Lycka till med försäljningen.
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
-
Då ska vi se ifall jag kan få till detta rätt (inga garantier ges )mcdonaldsmannen wrote:Ok ok, tackar för svar
Är dessa 2 eller 3 delade?
Dålig på det här..
Schnitzer Rennsport typ I fanns i 17".
Dessa var/är 3-delade och ser ut såhär:
http://www.felgen-man.de/zuverkaufen/Sc ... itzer5.JPG
Centrum på dessa monteras inifrån fälgen och ut så att säga. Som OZ Futura osv.
DOCK, Schnitzer tog senare även fram 18":arna. Dessa ändrade man centrum på lite samt att de monterades framifrån fälgen.
Även dessa var 3-delade och ser ut som annonsens fälgar, nämligen:
http://www.felgen-man.de/zuverkaufen/AC ... 18/AC4.jpg
Ser du skillnaden mellan 17" och 18" .
Dessa kallas Schnitzer Rennsport typ I också, dock 18".
Avslutningsvis. Schnitzer kom senare med Schnitzer rennsport typ II. Dessa är nog lite vanligare och ser ut såhär:
http://www.wokke.de/rims/stock/Schnitzer-II/01.jpg
Man ser tydligt skillnaden mellan rennsport typ I i 18" och rennsport typ II om man tittar på mönstret på splitbultarna, bultdelningen samt antal bultar.
Hoppas att du vart lite klokare nu ..
mvh
Skärmvalsning....