m20 får för mycke soppa

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
fredde_106

m20 får för mycke soppa

Post by fredde_106 »

I helgen när jag skulle starta min m20b25 snik turbo så vägrar den starta. Felet är att den surar ner stiften direkt. Den tänder till nångång o sen så blir de för blöta. Konseptet är kkk27 turbo, 535 luftmassemätare, turbo chip, ca 450cc spridare o progressiv btr. Har slut på ideér nu. Soppa pumpen matar hela tiden, ska inte den slå av vid full tryck? Kan de va så att spridarna är för stora?
micke E28

Post by micke E28 »

Prova att sätta en strömbrytare till soppapumpen,jag kör också snik men med 465or och den e omöjlig att starta när den e varm och då slår jag av pumpen lite tills den startar och på med pumpen så går den sen :o :o
Mvh Micke 0736009484
Bmw E28 525i
stensheim

Post by stensheim »

når jeg kjørte snik så tok jeg volum bryteren fra en gammel bilstereo og satte den i mellom ledningene på vanntemp føleren til sprutet, og vred på volumknappen når den var varm og kald. skjønner du hva jeg mener?

du må måle motstand på tempføleren når motoren er varm og kald og likens på volumbryteren så du får rett motstand. sprutet vil da tro at motoren er varm og da får den mindre bensin fiffig løsning!
Illegal_racer

Post by Illegal_racer »

Jävligt smart lösning vill själv få min att hå lite snålare och ja kan inte spänna lmmen mer så jag ska prova de inom snarast med en potensiometer
Illegal_racer

Post by Illegal_racer »

Jävligt smart lösning vill själv få min att hå lite snålare och ja kan inte spänna lmmen mer så jag ska prova de inom snarast med en potensiometer
bubbel

Post by bubbel »

är chipet anpassat efter dina spridare?
Andy_b

Post by Andy_b »

spänn upp din lmm rätt mycket
köp ny fördelare rotor kablar och stift
pm om det är nått
Mickeeey

Post by Mickeeey »

Hade samma problem när jag skulle starta mitt snik.
Ställde ner soppatrycket och så startade den fint =)
Bmw e30 325, M-Tech 2, Turbo.
Bosse.Ek

Re: m20 får för mycke soppa

Post by Bosse.Ek »

Tjena, fick du den att lira sen då?

:D
A Nerdý sign:....C++ is a loaded machine gun pointed at your feet with the safety off.

Busbilen som jag leker med:
http://vw1950.com/Otherprojects/BMW525M20Turbo" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply