Page 1 of 1

Max effekt + vrid i en e30 kaross?

Posted: 09 Aug 2006, 18:16
by Zwofurti
Nån som vet det?

går det att regga med en motor som har 225 hk / 300 nm utan att regga som ombyggt fordon?

//Emil

Posted: 09 Aug 2006, 18:20
by Bmwandreas
10% effekt och 20% vrid mot vad den har orig.

Posted: 09 Aug 2006, 19:41
by Zwofurti
njaaa.. alltså alla karosser har en maxgräns vad gäller vrid och hk.

tex volvo 240, 225 hk och 275 nm.

det där med 10 + 20 % ska vara gammalt.

Posted: 09 Aug 2006, 22:07
by Burn0ut
Zwofurti wrote:njaaa.. alltså alla karosser har en maxgräns vad gäller vrid och hk.

tex volvo 240, 225 hk och 275 nm.

det där med 10 + 20 % ska vara gammalt.
E30ns max gräns är 195 hk

Posted: 09 Aug 2006, 23:05
by FoX
jag har raggat tag på en 320is kaross (fin) skulle det kunna gå att regga den med 318is motor?

ev, dra en fuling o sätta i en 318is motor och låssas som det regnar.. jag menar båda är ju 4:or

Posted: 10 Aug 2006, 21:53
by BmwFredrik
FoX wrote:jag har raggat tag på en 320is kaross (fin) skulle det kunna gå att regga den med 318is motor?

ev, dra en fuling o sätta i en 318is motor och låssas som det regnar.. jag menar båda är ju 4:or
jag har själv en 320 e30 som jag satte i en 2,5:a dom sa ingenting på besiktinigen.. vet ej om det är stor skillnad på 318is motor:n och 2,0:an i utseende, men jag skulle gjort det direkt!! det är ju omöjligt för en besiktnings man att se skillnad på alla morötter bara det står bmw på den och har lika många cylindrar!! om inte dom heter "ärtan"/"bäckis" :lol:

mvh Fredrik

Posted: 10 Aug 2006, 21:57
by Bmwandreas
Jag besikta min M3 med 318is motor :lol:

Posted: 11 Aug 2006, 09:51
by Chrille
Bmwandreas wrote:Jag besikta min M3 med 318is motor :lol:
He he, han tyckte inte den var slö? :) :D