E30Anders (M3) e30 s50 turbo nya bilder 26/5
Posted: 07 Aug 2006, 14:12
Lite info om bilen!!
Kaross:
Ombyggd till m3 förutom c-stolpen å bagagelucka.
Inredning:
Framstolar från m3 e36 i svart skinn och till vintern även tillhörande baksäte, instrumentering från m3 e30 samt lite extra mätare, snapp-off ratt.
Chassi:
Hjulupphäning från m3 e30 runt om med 5-bults nav, z3M diff, M3 e30 bromsar med stålomspunna slangar, okänd sänkning. BBS Challange 8,5x19 med 215-35 och 10x19 med 245-35.
Motor och låda:
M50 B25 utan vanos, orginal bottendel som är renoverad samt planat block, orginal topp som är mirafräst och planad, 3,5mm MLS och ARP bultar, hembyggt grenrör med kkk29 turbo och 60mm wg 3,5" downpipe, ic 600X300x76, 3" tryckrör i rostfritt, 50mm PPF dump, orginal insug och spjäll, Sachs ....618 tryckplatta med 4-puckad sinter, ZF låda från 328/m3
Styrsystem mm:
Nira i3+ med bredbandslambda och EGT, MSD 980cc spridare samt VAG tändspolar, Aeromotive A1000 bränslepump, aeromotive regulator.
Bilen köptes 2006-01-01 som rullande chassi, dvs utan motor, låda och inredning.
Den blev uppstartad för ca 1,5 månad seda och efter lite strul med felkopplad mappsensor osv har den rullat ca70 mil varav dom sista milen mappning.
Går som en klocka inga läckage eller andra problem bara å vrida på nyckeln å köra.
Laddar nu ca1,1 bar grovmappat å den börjar gå riktit bra
Lite bilder kommer inom kort.
MVH/ Anders
Kaross:
Ombyggd till m3 förutom c-stolpen å bagagelucka.
Inredning:
Framstolar från m3 e36 i svart skinn och till vintern även tillhörande baksäte, instrumentering från m3 e30 samt lite extra mätare, snapp-off ratt.
Chassi:
Hjulupphäning från m3 e30 runt om med 5-bults nav, z3M diff, M3 e30 bromsar med stålomspunna slangar, okänd sänkning. BBS Challange 8,5x19 med 215-35 och 10x19 med 245-35.
Motor och låda:
M50 B25 utan vanos, orginal bottendel som är renoverad samt planat block, orginal topp som är mirafräst och planad, 3,5mm MLS och ARP bultar, hembyggt grenrör med kkk29 turbo och 60mm wg 3,5" downpipe, ic 600X300x76, 3" tryckrör i rostfritt, 50mm PPF dump, orginal insug och spjäll, Sachs ....618 tryckplatta med 4-puckad sinter, ZF låda från 328/m3
Styrsystem mm:
Nira i3+ med bredbandslambda och EGT, MSD 980cc spridare samt VAG tändspolar, Aeromotive A1000 bränslepump, aeromotive regulator.
Bilen köptes 2006-01-01 som rullande chassi, dvs utan motor, låda och inredning.
Den blev uppstartad för ca 1,5 månad seda och efter lite strul med felkopplad mappsensor osv har den rullat ca70 mil varav dom sista milen mappning.
Går som en klocka inga läckage eller andra problem bara å vrida på nyckeln å köra.
Laddar nu ca1,1 bar grovmappat å den börjar gå riktit bra
Lite bilder kommer inom kort.
MVH/ Anders