Page 1 of 1
Low and Slow
Posted: 26 Mar 2010, 21:17
by Goffy
Posted: 26 Mar 2010, 21:30
by nicke.t
jävlar va fet. låga bubblor är nice.
Posted: 26 Mar 2010, 22:04
by Pimplaren
my gad.
riktigt häftig
skulle vilja ha en typ 1 buss i samma stuk!
Posted: 26 Mar 2010, 22:27
by Hool
För låg ju
Kommer man och lågflyger med en turbobimmer lär det garanterat bli en farthinder
Var det 38 vilda de brukar ha de där?
Posted: 26 Mar 2010, 22:44
by balobas
Hool wrote:För låg ju
Kommer man och lågflyger med en turbobimmer lär det garanterat bli en farthinder
Var det 38 vilda de brukar ha de där?
du måste missat herbie
Posted: 26 Mar 2010, 23:21
by Goffy
de HAR varit 30 vilda hk i den
Posted: 27 Mar 2010, 01:23
by Olof.B
Bug run nästa?
Posted: 27 Mar 2010, 06:21
by johankihl
Vad är det för däckdimensioner på den där?
Posted: 27 Mar 2010, 08:31
by Goffy
fram är de:Nankang 165/50-15 för att de ska gå fritt i hjulhuset
bak sitter de 205/55-15 passar klockrent
Posted: 27 Mar 2010, 11:59
by Drullen
Posted: 27 Mar 2010, 13:47
by Sbuddz
Hehe
Vi har en 1200 från 62 här hemma oxå.
Nackdelen med att sänka dom gamla svingaxlarna bak är att smörjet till bakhjulslagret uteblir då lagren får smörj av vxl låds oljan och drivaxlarna har en snygg uppåtvinkel, så ganska ofta får man lyfta upp rumpan på dom och köra i luften lite så det rinner ner olja till hjullagren
Men coolt?
Jajamensan
Posted: 27 Mar 2010, 14:20
by Drullen
Kapsade lager så slipper man de problemet me oljan.. Så gör dessa grabbar
Segt att hissa bilen hela tiden, en vacker dag råkar man kanske köra lite förlänga utan att lufta bilen.. Då har du ett ras i stället
Posted: 27 Mar 2010, 15:07
by Pilliam
Ja har en polare som precis hängt i en 914 porschemotor i sin, med några weber förgasare (mins inte vad de hette). Men motorn med org. förgasare skulle ge närmare 100hk iaf, då borde den orka hålla farten i uppförsbacke iaf.
Det är inte den motorn i på bilden, nu har har 2 fetare slutrör.
Din va riktigt schysst den med!