Page 1 of 1

bmw 745i turbo e 23

Posted: 19 Mar 2010, 16:07
by superzero
hei. har ett spørsmål ang bmw e23 745i turbo med m106.
har hatt motronic dunken i finland for montering av chip o reperasjon av print kort.
motronic dunken har varit testad i bil og motorsimulator og funnit at den i orden, men bilen vil ikke starte...
ligger tenningsmodulen i motor rommet eller ligger den i motronic dunken?
bilen får soppa. coilen får strøm via + og jeg får utslag ved - polen på coilen men det virker som den ikke vil pulsere..

nogen som har nogre tips ang detta problem?

Posted: 19 Mar 2010, 18:28
by M635 forever
Motronicen styr både tändning och bränsle.
Motronicens tändning styrs primärt via vevaxelgivare.
Är knacksensorboxen ansluten?
Är automatlådan utbytt mot manuell "girkasse"?

Posted: 19 Mar 2010, 19:02
by fazerfreak
får du fast - på coilen ?? har du forlenget -Kabelen ?
eg forlenga kabelen min og koblet da skjerming og -leder ilag ( i´m stupid ;-) ) dette på en m40 da.

Posted: 19 Mar 2010, 20:42
by Tjottirotti
Du saknar gnista? kolla jordning och även vevaxelgivarna som sitter på svänghjulet om kablarna till dessa åkt ur. Sitter på bakre "stödbenet" till insuget.

Posted: 19 Mar 2010, 20:44
by M635 forever
Tjottirotti wrote:Du saknar gnista? kolla jordning och även vevaxelgivarna som sitter på svänghjulet om kablarna till dessa åkt ur. Sitter på bakre "stödbenet" till insuget.
OT/ Hur gick det med din...fick du liv i den?

Posted: 20 Mar 2010, 21:42
by Tjottirotti
M635 forever wrote:
Tjottirotti wrote:Du saknar gnista? kolla jordning och även vevaxelgivarna som sitter på svänghjulet om kablarna till dessa åkt ur. Sitter på bakre "stödbenet" till insuget.
OT/ Hur gick det med din...fick du liv i den?
Är i norge på jobb så har inte hunnit kolla än. Uppdaterar så fort jag försökt!

Posted: 21 Mar 2010, 13:05
by superzero
M635 forever wrote:Motronicen styr både tändning och bränsle.
Motronicens tändning styrs primärt via vevaxelgivare.
Är knacksensorboxen ansluten?
Är automatlådan utbytt mot manuell "girkasse"?
takker for tips.
skal sjekke vevaxelgivere selv om motoren gikk fint før dunken var demontert.
det er standard automatlåda.
hvor sitter knacksensorboxen?

Posted: 21 Mar 2010, 21:12
by Tjottirotti
superzero wrote:
M635 forever wrote:Motronicen styr både tändning och bränsle.
Motronicens tändning styrs primärt via vevaxelgivare.
Är knacksensorboxen ansluten?
Är automatlådan utbytt mot manuell "girkasse"?
takker for tips.
skal sjekke vevaxelgivere selv om motoren gikk fint før dunken var demontert.
det er standard automatlåda.
hvor sitter knacksensorboxen?
Den sitter i handskfacket

Re: bmw 745i turbo e 23

Posted: 22 Mar 2010, 16:43
by LT
superzero wrote:hei. har ett spørsmål ang bmw e23 745i turbo med m106.
har hatt motronic dunken i finland for montering av chip o reperasjon av print kort.
motronic dunken har varit testad i bil og motorsimulator og funnit at den i orden, men bilen vil ikke starte...
ligger tenningsmodulen i motor rommet eller ligger den i motronic dunken?
bilen får soppa. coilen får strøm via + og jeg får utslag ved - polen på coilen men det virker som den ikke vil pulsere..

nogen som har nogre tips ang detta problem?
Du har ingen ström till stiften??eller

Posted: 01 Apr 2010, 15:53
by superzero
stemmer, ingen strøm till stiften. finner ingen fel, motronic box er oversendt simco for kontroll..

Posted: 01 Apr 2010, 15:56
by superzero
stemmer, ingen strøm till stiften. finner ingen fel, motronic box er oversendt simco for kontroll..