Page 1 of 1
Erfarenheter Slicks
Posted: 01 Aug 2006, 21:15
by bmwpatrik
Tjenare, tänkte höra lite med er som har lite erfarenheter då jag inte har de.
Har alltså MT ET DRAG 22/8-15 och har några frågor:
Ska de vara slang i dom eller inte? vilket är bäst, just nu är de slang i dom.
Ca vilket tryck ska man ha, har 0,8 nu?
Hur göra för att dom ska räcka så länge som möjligt?
Är dom helt slut när hålen inte finns mer?
Vet att de är mycke prova sig fram på den här fronten, men ni kanske kan ge nå tips på vägen.
MVH Patrik
Posted: 03 Aug 2006, 11:33
by bmwpatrik
Ingen som vet ens om man ska ha slang eller inte?
Posted: 03 Aug 2006, 13:01
by Mirre
Jag har kört ca 40 repor i år med M/T 26x8,5x15 slicks utan slang i och 0,8 bar i ringtryck. Med 60fot på 1,58 så vrider sig däcken ca 5mm/repa.
Tipps: ha ingen såpa när du monterar däcken på fälgarna.
Posted: 03 Aug 2006, 17:00
by bmwpatrik
Mirre wrote:Jag har kört ca 40 repor i år med M/T 26x8,5x15 slicks utan slang i och 0,8 bar i ringtryck. Med 60fot på 1,58 så vrider sig däcken ca 5mm/repa.
Tipps: ha ingen såpa när du monterar däcken på fälgarna.
Okej då kanske man ska pröva ta ur slangen da, tack för svaret.
Posted: 03 Aug 2006, 18:40
by Zwofurti
ÄR nog inte så bra med slang om däcken vrider sig!
Posted: 03 Aug 2006, 20:11
by robbz
körde med M/H Racemaster förra året, 26*8,5*15 och 0,5 i tryck.
utan slang, vred sig inte en cm trots nästan 800Nm i vrid

iofs har jag inte lyckats köra snabbare än 1,85 i 60fot med...
har man problem att dom vrider för mycket kan man limma dom på fälg.
/mvh
Posted: 05 Aug 2006, 09:38
by Love
Eller så kan man borra i fälgkanten och dra i skruv i däcket!Brutal lösning men det funkar.
Posted: 05 Aug 2006, 09:59
by Nobbe
sätt dom åt rätt håll oxå, inte som jänke-tattaren jag å Robbz såg på lunda förra veckan!! Men iof hade han ty 3 bars ringtryck med
Va faktiskt de roligaste jag sett i sommar.
Sen undrade han varför det bara spann i depån, och hans flitiga mekaniker börja joxa med styrningen..
Lite OT, men det var så roligt
