Page 1 of 1

Trubbel med M50B25

Posted: 03 Mar 2010, 22:45
by Junior
Hallå!

Jag har stöt på lite problem med min M50 maskin.

Det är nämligen så att jag har applicerat kraftkällan i en E30 och försöker nu övertala den att återfinna livsglädjen.

Avsaknaden av gnista på alla stiften är ett faktum.
(Jag har inte undersökt hur det står till på bränsle sidan en)

Jag har dock kanske hittat lösningen på problemet!?
Det är närmare bestämt så att på kabelhärvan från motorn sitter det en brygga med 3st reläer och på sidan av dom sitter det 2st röda kablar och på undersidan av dom kan man montera ditt valfri kabel.
(Se bild) http://img85.imageshack.us/img85/1632/20100227091el.jpg

Vill då dom kablarna matas av 12V är min fråga?
För det ser onekligen ut som att någon slags kabel borde monteras eller misstar jag mig?

Övrig info som jag kom på kan vara av intresse är att motorn härstammar från en E34 och att ingen lambdasond är monterad.
Adaptern för elektroniken mellan bilen och motorn kopplad enligt denna sida http://begla.se/e30m50pin.php.
Dock ska jag se över den då en god kamrat som tillverkat den.

Jag börjar med felsökningen här iaf så får man väl se om man behöver dyka djupare i problemsökandet.

Mvh // Piere E

Posted: 03 Mar 2010, 23:35
by Carlsson
stämmer bra det dom kablarna på relä bryggan ska +12 direkt från batteriet.

Posted: 04 Mar 2010, 18:00
by Junior
Carlsson wrote:stämmer bra det dom kablarna på relä bryggan ska +12 direkt från batteriet.


Kommer detta lösa problemet med tändningen också? : )

Posted: 04 Mar 2010, 18:35
by pelko
99% ja.

Mvh

Posted: 04 Mar 2010, 20:20
by Nemesis_turbo
där ska det matas på med plus ström tilll motorn så doja på bara glöm inte med att dra fram en plus te startmotorn