Lite konstig fråga kanske, men hur mycket tänding kör ni på som byggt 2,7 med original delar? säg vid ca 1,5 i ladd..... Lite nyfiken!!!
MVH Elvis
Tändning???
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
SirSteve wrote:Skulle tippa på att du kommer hamna någonstans mellan 10-20 grader beroende på många olika faktorer... Finns inget annat sätt än att testa vad din motor klarar av...
Lycka till
Oj då... jag har då en m20b25 med 7,5:1 i komp och kör 26 grader som lägst..med BF98 och 1,8 bar, bp7es stift med accel super coil. Ms&s sprut/tändning, ca 12,5 i afr vid full last.
Men som sagt allt beror på komp och hur motorn är uppbyggd.
När jag mappade ..så började jag med 20 grader över 1 bar, sen mappade jag 12,5 AFR ända upp till 2,6 bar , efter det så började jag öka tändningen till jag inte vågade mer...(original kolvar).
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
- kallevedlund
Mirre wrote:SirSteve wrote:Skulle tippa på att du kommer hamna någonstans mellan 10-20 grader beroende på många olika faktorer... Finns inget annat sätt än att testa vad din motor klarar av...
Lycka till
Oj då... jag har då en m20b25 med 7,5:1 i komp och kör 26 grader som lägst..med BF98 och 1,8 bar, bp7es stift med accel super coil. Ms&s sprut/tändning, ca 12,5 i afr vid full last.
Men som sagt allt beror på komp och hur motorn är uppbyggd.
När jag mappade ..så började jag med 20 grader över 1 bar, sen mappade jag 12,5 AFR ända upp till 2,6 bar , efter det så började jag öka tändningen till jag inte vågade mer...(original kolvar).
Du va inte feg inte
-