Page 1 of 1

m20b25 i 323 -86

Posted: 07 Feb 2010, 04:06
by Sofi
Snabb fråga.

m20b25 med kabelhärva och box (motronic) från 88a

Ska ner i en 323a -86.

vad måste göras om med elen?
motorkontakten, säkringar etc.

Posted: 07 Feb 2010, 10:22
by Badh
sök 8)

men ingenting.. bara du kör med härva o box från nya motorn.
har sj en 320 -86 med m20b25.. funkar fint utom varvräknaren.

Posted: 07 Feb 2010, 10:57
by Grooverhound
Badh wrote:sök 8)

men ingenting.. bara du kör med härva o box från nya motorn.
har sj en 320 -86 med m20b25.. funkar fint utom varvräknaren.


ingenting e väl ändå fel?
sitter väl helt olika kontaktstycken på nyare å gamla modellerna?

Posted: 07 Feb 2010, 11:04
by JohanE
Byte till Motronic 323i E21 på Autopower

Bör väl vara ungefär såhär.

Posted: 07 Feb 2010, 20:10
by Badh
Grooverhound wrote:
Badh wrote:sök 8)

men ingenting.. bara du kör med härva o box från nya motorn.
har sj en 320 -86 med m20b25.. funkar fint utom varvräknaren.


ingenting e väl ändå fel?
sitter väl helt olika kontaktstycken på nyare å gamla modellerna?



det skruvbara kontaktstycket i motorrummet e bara att skruva ihop..
inga problem alls...

Posted: 07 Feb 2010, 20:59
by Grooverhound
Badh wrote:
Grooverhound wrote:
Badh wrote:sök 8)

men ingenting.. bara du kör med härva o box från nya motorn.
har sj en 320 -86 med m20b25.. funkar fint utom varvräknaren.


ingenting e väl ändå fel?
sitter väl helt olika kontaktstycken på nyare å gamla modellerna?



det skruvbara kontaktstycket i motorrummet e bara att skruva ihop..
inga problem alls...


Men e de inte rektangulärt i gamla spruten? lr de e bara e28?

Posted: 07 Feb 2010, 21:24
by ZAK
På min 85a så är det rektangulär iaf.

När jag bytte motor så hade jag kvar samma setup i 2,5l som i 320 maskinen.
Dvs fördelaren i blocket, rund triggerskiva och triggergivaren satt på kamremskåpan. Boxen vet jag faktiskt inte om det var från 2.5l eller 2,0, men det funkade bra.

Nu har jag dock slängt gamla elsystemet och byggde nytt med Megasquirt.
Slapp en jävla massa kablar samt LMM.

Posted: 08 Feb 2010, 08:13
by Sofi
Runda kontakstycken i den vi höll på med.
Hade också för mig att det bara var att skruva ihop.

Efter en grudligare genomgång av elen visade det sig att felet snarare ligger hos gamla ägaren.
Skarvade och klippta kablar överallt, bilens el verkade uppbyggt av eltejp och buntband...

Bland det värsta jag sett.