Toyota MR2
Posted: 06 Feb 2010, 18:00
Lite uppdateringar på ett gammalt projekt ifrån jrm racing som har hamnat hos mig, blir det här.
Toyota Mr2 Turbo 91a, vänsterstyrd.
94- Bakljus och ramp
Chassi:
Tein type Flex fjäderben
Powerflex bussningar överallt
Enklare båge som ska kompletteras
Där är det tänkt nya färdiga bärarmar med uniballs och lite omflyttning för att få ordning på rollcenter, nya större bromsar runt om så Sfro ska bli nöjda.
Sen får vi se vad som händer..
Motorn idag:
Audi 5cyl 20v Turbo
Kopierad text utav ägarn innan
Borrat block
JE-kolvar
Carillo H-profilstakar
Arp bult i ram, vev, stakar, topp
Portad topp
Race ventilfjädrar (034motorsport)
Titanium retainers (034motorsport)
7a Kamaxlar med ställbara intre o yttre kamdrev.
Special fuelrail (Jrm)
Omvänt insug (Jrm)
Accufab 3" spjäll
Hks Wastegate
Turbonetics T-66
PPF Dump
Vatten kyld IC (xs-power) + Setrab kylare till den med spalfläkt.
Vatten kyld oljekylare, Setrab
Stor vattenkylare fram med dubbla Spal fläktar.
40L Fuelcell
2st 044 pumpar
AN8 soppa system
Special fuelrail (Jrm)
1600cc spridare
Nira i3
V.a.g tändspolar
6-Växlad Audi S4 låda
6 puckad Sinter
Lättat svänghjul
Sachs 707 Tryckplatta
Linelock system
Fixit drivaxlar
17 Tum Med Toyo R888 (bana)
15 Tum M-H Racemasters 10.5 tum breda samt M-H Frontrunners
Det som ska göras med den nu är en allmän genomgång och kanske en avplaning utav toppen och nya ventiler om det är orginal som sitter där nu.
Nytt grenrör med en Precision 46mm wastegate och en Precision SC62 turbo. 3.5tums rostfritt avgassystem.
Lite större vatten intercooler, frågan är om man ska ta en med 3.5" anslutningar och byta spället mot ett 90mm eller om man ska köra med 3" på trycksidan?
Byta ut agadiffen mot en Torsen diff som säkert kommer att flyga i bitar men fungerar på många kitcars med v8 iaf. Tas ifrån bakdiffen på Audi V8.
18" bbs lm kopior + r-däck
Greddy läpp till fronten
Skulle även vilja ha plangolv bak under motor och låda
Skulle gärna byta ut mätarna mot en beg. Stack dash som har hastighetsmätare + de vanliga. Måste ha någon hastighetsmätare i den om den ska reggbesiktas iaf.
Dekalerna + det svarta fram ska bort


Toyota Mr2 Turbo 91a, vänsterstyrd.
94- Bakljus och ramp
Chassi:
Tein type Flex fjäderben
Powerflex bussningar överallt
Enklare båge som ska kompletteras
Där är det tänkt nya färdiga bärarmar med uniballs och lite omflyttning för att få ordning på rollcenter, nya större bromsar runt om så Sfro ska bli nöjda.
Sen får vi se vad som händer..
Motorn idag:
Audi 5cyl 20v Turbo
Kopierad text utav ägarn innan
Borrat block
JE-kolvar
Carillo H-profilstakar
Arp bult i ram, vev, stakar, topp
Portad topp
Race ventilfjädrar (034motorsport)
Titanium retainers (034motorsport)
7a Kamaxlar med ställbara intre o yttre kamdrev.
Special fuelrail (Jrm)
Omvänt insug (Jrm)
Accufab 3" spjäll
Hks Wastegate
Turbonetics T-66
PPF Dump
Vatten kyld IC (xs-power) + Setrab kylare till den med spalfläkt.
Vatten kyld oljekylare, Setrab
Stor vattenkylare fram med dubbla Spal fläktar.
40L Fuelcell
2st 044 pumpar
AN8 soppa system
Special fuelrail (Jrm)
1600cc spridare
Nira i3
V.a.g tändspolar
6-Växlad Audi S4 låda
6 puckad Sinter
Lättat svänghjul
Sachs 707 Tryckplatta
Linelock system
Fixit drivaxlar
17 Tum Med Toyo R888 (bana)
15 Tum M-H Racemasters 10.5 tum breda samt M-H Frontrunners
Det som ska göras med den nu är en allmän genomgång och kanske en avplaning utav toppen och nya ventiler om det är orginal som sitter där nu.
Nytt grenrör med en Precision 46mm wastegate och en Precision SC62 turbo. 3.5tums rostfritt avgassystem.
Lite större vatten intercooler, frågan är om man ska ta en med 3.5" anslutningar och byta spället mot ett 90mm eller om man ska köra med 3" på trycksidan?
Byta ut agadiffen mot en Torsen diff som säkert kommer att flyga i bitar men fungerar på många kitcars med v8 iaf. Tas ifrån bakdiffen på Audi V8.
18" bbs lm kopior + r-däck
Greddy läpp till fronten
Skulle även vilja ha plangolv bak under motor och låda
Skulle gärna byta ut mätarna mot en beg. Stack dash som har hastighetsmätare + de vanliga. Måste ha någon hastighetsmätare i den om den ska reggbesiktas iaf.
Dekalerna + det svarta fram ska bort

