Page 1 of 1

Posted: 31 Jan 2010, 01:20
by JohanE
En 3.25:1 ger ungefär samma förhållande som en 4.10 och 240/260-låda.

Posted: 01 Feb 2010, 13:25
by Nemesis_turbo
ja kör med z3 diff 3.15 funkar toppen

Posted: 02 Feb 2010, 02:18
by Franzén
Japp... Allt från 3,07 till 3,25 är melodin för dig.

Om du hänger på en 2,93 kan du köra i 500km/h, om du kör med en 3,73 blir varvar du ut i 160.

8)

Posted: 02 Feb 2010, 16:14
by Thörn
jag har 2.79 den känns som en normal bil i utväxlingen (iofs m50 2.8 turbo), innan körde jag med getrag 265 och 0.81 på femman då vart det rena autobahn utväxlingen :)

Posted: 02 Feb 2010, 16:19
by MichaelB
Franzén wrote:Japp... Allt från 3,07 till 3,25 är melodin för dig.

Om du hänger på en 2,93 kan du köra i 500km/h, om du kör med en 3,73 blir varvar du ut i 160.

8)
Beror ju lite på hjulstorlek med :roll:

Posted: 12 Feb 2010, 20:03
by m_ellisson
ja och hur mycket man varvar :)
men menar ni zf diesellådan eller zf som är till m50? eller är det samma utv i dem?

Posted: 13 Feb 2010, 00:41
by Jonis
hm, min E30 e en 320 -87 från början å numera me en M50b25,
E de möjligt att den karossen haft 3,73?
för den e stark som svinet å varvar ur lätt (vet inte exakt hastighet).

MVH

Posted: 13 Feb 2010, 01:47
by JohanE
Nej, 3.64, 3.91 eller 4.10 verkar vara utväxlingen till din bil.
Här finns en tabell med en massa diff-möjligheter till E30. E30 differentialtabell

Länk: Diverse utväxlingar finns att testa här.

Posted: 15 Feb 2010, 23:15
by ylindgren
Med M50B25 og ZF fra 94 525 og 4.27 hadde jeg ca 165 da spærren slo inn.
Med 3.64 gjør den vel 220 ca, om jeg ikke husker feil.

Posted: 15 Feb 2010, 23:50
by Grefven
3,64 är hemskt. är som att åka på 4an.

Posted: 16 Feb 2010, 00:27
by Krillian
bullen! wrote:3,64 är hemskt. är som att åka på 4an.
Zf och 4.27 är totalt fail. toppar 170 eller nåt. Inget fel på krutet iaf :)