Page 1 of 17

Konnys Mitsubishi EVO 4. 650hk Till salu!

Posted: 28 Jan 2010, 19:21
by Konny
Är ju förstås ingen Bmw denna gång med kanske kan vara kul med en projekttråd iaf. :P
Nu har M5an flyttat tillbaka till Skåne så får bli att åka 600hk Evo ett tag då jag fick den som del betalning :)

Lite info om bilen:

Evo 5 motor
Smidda Wiseco kolvar
Smidda Eagle stakar
Brian crower kammar 272 / 272
Justerbara kamdrev
Ventilfjädrar + titan retainers från Brian Crower
Evo 8 MLS topplockspackning
ARP till toppen
ARP pinskruvar till ramlager
ACL Race lager till både ram och stakar
Borttagna balansaxlar
Blueflame SS 3” rostfritt avgassystem
Autronic pnp motorstyrning
4st MSD tändspolar med inbyggda steg
1600cc spridare
Nuke fuelrail
KIV plenum
76mm Spjällhus
2st 044 bränslepumpar
Catchtank
Stålomsbunna slangar
KIV grenrör (tiggat i svartstål)
60mm wastegate
Precision SC6262 billet turbo med 0,82 avgashus
Större laddluftkylare 300x600x76mm
KIV 3" tryckrör i rostfritt
Spec två skivig koppling
Aluminium svänghjul

Inte bromsad än med nya setupen!
Tidigare Bromsad 520hk/580nm på hjulen hos VM performance

Tein type flex Coilovers
EDFC kit för att ställa hårdheten på stötarna inifrån kupen
DBA 5000 bromsskivor med lösa bells
Ferodo DS belägg
Motul bromsvätska
XTD Koppling
18” compomotive MO
Kumho 225/40-18” V70 R-däck
Fjäderbensstag fram och bak


Uppdatering inför 2010
Precision SC6262 billet turbo med 0,82 avgashus
Ventilfjädrar + titan retainers från Brian Crower
ACL race lager till både ram och vevlager
ARP pinskruv till ramlager
Nytt plenum
76mm spjäll
Större laddluftkylare
Nya tryckrör i 76mm rostfritt
MSD tänning
Värre koppling
Cusco bakdiff
Full dragracingbur
Cobra stolar
AEM bredbands lambda
38mm dump
mappas

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Isdäcken på.

Image

Image


mvh

Posted: 28 Jan 2010, 19:28
by jimm_y
trevliga bilar det där :)

Posted: 28 Jan 2010, 20:26
by Daniel.Fredriksson
Vad blir det för modifikationer på denna vita fara då?
Schysst bil annars!

Posted: 28 Jan 2010, 21:45
by BMWM20
jaha ja. den måst ja ju komma och se på nån dag.. :lol:

Posted: 28 Jan 2010, 23:03
by Konny
Daniel.Fredriksson wrote:Vad blir det för modifikationer på denna vita fara då?
Schysst bil annars!






De ska nog bli lite ett och annat gjort på den,
Målet är att bli Ålands snabbaste fyrhjulsdrivna bil :twisted:

Posted: 29 Jan 2010, 02:36
by Dajb
Konny wrote:
Daniel.Fredriksson wrote:Vad blir det för modifikationer på denna vita fara då?
Schysst bil annars!






De ska nog bli lite ett och annat gjort på den,
Målet är att bli Ålands snabbaste fyrhjulsdrivna bil :twisted:



vad är snabbaste fyrhjulsdrivna bil när nudå? :D


Mvh

Posted: 29 Jan 2010, 06:11
by Sandén
org intercooler o tryckrör???? Ser inte ut som org tryckrör iaf ;)

Posted: 29 Jan 2010, 08:33
by johankihl
Sandén wrote:org intercooler o tryckrör???? Ser inte ut som org tryckrör iaf ;)


Det är en liten bit av tryckröret efter intercoolern som är någon typ av slilikonslang som satt monterat när jag hämtade bilen i England (Jag är tidigare ägare av bilen).

Posted: 29 Jan 2010, 10:34
by MHansson
Kommer bli fränt de där med =)
Kul å testa nå annat :D
Vad sa sonen om bilen då? :)

Posted: 29 Jan 2010, 10:59
by Konny
MHansson wrote:Kommer bli fränt de där med =)
Kul å testa nå annat :D
Vad sa sonen om bilen då? :)





Jo de känns som man har haft de jag velat haft i Bmw väg nu så måste ha något annat emellan nu ett tag :lol:
Sonen är nöjd med nya "racebilen" :D
Bara jag får hem fälgar och is däck så ska de prövas vad den går för, om inte annat så får man se vad som behöver uppdateras :wink:


Dajb: Här på hemma plan (vanlig väg) är väl snabbaste typ 7,6x något tror jag. Så de måste ju gå att fixa!

Posted: 29 Jan 2010, 11:23
by MHansson
Konny wrote:
MHansson wrote:Kommer bli fränt de där med =)
Kul å testa nå annat :D
Vad sa sonen om bilen då? :)





Jo de känns som man har haft de jag velat haft i Bmw väg nu så måste ha något annat emellan nu ett tag :lol:
Sonen är nöjd med nya "racebilen" :D
Bara jag får hem fälgar och is däck så ska de prövas vad den går för, om inte annat så får man se vad som behöver uppdateras :wink:


Dajb: Här på hemma plan (vanlig väg) är väl snabbaste typ 7,6x något tror jag. Så de måste ju gå att fixa!


hehe bra det då :)
Är nog en kanon fin "isbil" hehe ;)

Posted: 29 Jan 2010, 11:51
by rosen23
denna har jag åkt med i
fan vad gött den går :D

Posted: 29 Jan 2010, 22:34
by Fredriktak
Fruktansvärt FETA SYND att dom är felstyrda :P

Posted: 29 Jan 2010, 23:32
by Konny
Fredriktak wrote:Fruktansvärt FETA SYND att dom är felstyrda :P





Sant! Men man vänjer sig fort säger dom. Och gör man inte de så får man väl bygga om bara :D

Posted: 30 Jan 2010, 12:43
by E30Anders
Ända problemet med att sitta på fel sida är att sikten blir jävligt begränsad vid omkörning och att man får backa genom driven på Mcdonald's :D .
Har själv en felstyrd evo 6 och en skyline r33gtr och man vänjer sig på en vecka.

Du har helt klart skaffat dig en riktigt rolig bil och 4wd är ju överlägset när man åker mycket gata.

Det jag tycker är lite synd med just evo 4 är att den saknar breddarna men det går ju lätt att bygga om då allt passar från evo 6:an.

Lycka till med bygget.

Mvh/ Anders

Posted: 30 Jan 2010, 15:35
by Konny
E30Anders wrote:Ända problemet med att sitta på fel sida är att sikten blir jävligt begränsad vid omkörning och att man får backa genom driven på Mcdonald's :D .
Har själv en felstyrd evo 6 och en skyline r33gtr och man vänjer sig på en vecka.

Du har helt klart skaffat dig en riktigt rolig bil och 4wd är ju överlägset när man åker mycket gata.

Det jag tycker är lite synd med just evo 4 är att den saknar breddarna men det går ju lätt att bygga om då allt passar från evo 6:an.

Lycka till med bygget.

Mvh/ Anders





Tackar!
Jo, Evo är fan roliga bilar!
Jag och en kompis var just ut och prövade en sväng med 2,4bar i ladd. (600hk) Bara för att se hur den gick..
Fan vad den går! Dock ville de bara slira. Är ju aningen kallt i backen, inte riktigt optimalt med R-däck kan man säga :lol:
Får hem 16" fälgar och is däck i natt :twisted:

Posted: 30 Jan 2010, 15:59
by chribbe
Konny wrote:
E30Anders wrote:Ända problemet med att sitta på fel sida är att sikten blir jävligt begränsad vid omkörning och att man får backa genom driven på Mcdonald's :D .
Har själv en felstyrd evo 6 och en skyline r33gtr och man vänjer sig på en vecka.

Du har helt klart skaffat dig en riktigt rolig bil och 4wd är ju överlägset när man åker mycket gata.

Det jag tycker är lite synd med just evo 4 är att den saknar breddarna men det går ju lätt att bygga om då allt passar från evo 6:an.

Lycka till med bygget.

Mvh/ Anders





Tackar!
Jo, Evo är fan roliga bilar!
Jag och en kompis var just ut och prövade en sväng med 2,4bar i ladd. (600hk) Bara för att se hur den gick..
Fan vad den går! Dock ville de bara slira. Är ju aningen kallt i backen, inte riktigt optimalt med R-däck kan man säga :lol:
Får hem 16" fälgar och is däck i natt :twisted:



hur grymt som helst med 4wd