Håller som bäst på med att turbokonvertera min 535 E34.
Men då kopplingen inte var i 100% skick innan konverteringen vill jag nu veta vad jag bör göra.
Motor och låda är utlyft ur bilen nu o d skulle passa bra att byta koppling samtidigt.
Så mina frågor är:
- Kan man se/mäta en tryckplatta och få reda på dess skick?
- skulle kanske tryckplatta + lamell från M5 E34 passa "bolt on" på min 535 -88?
- vad klarar en M5 koppling i vrid?
-Ev starkare tryckplatta, vilken passar?
Vet att kopplingen ändrades 1988/3 på M30. Och min bil är 1988/1. Den har alltså den första. samma som e28?
Jag siktar på 300-350hk och vill inte ha en slirande koppling.
Tackar på förhand!
Kopplings fråga 535 E34
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Kopplings fråga 535 E34
Snurrigt värre...
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... t=koppling
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... t=koppling
Mvh
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... t=koppling
Mvh
It´s not the fart that kills you, it´s the smell!