Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
klabbe.p
Posts: 138 Joined: 22 Jul 2006, 15:39
Location: Kristianstad
Post
by klabbe.p » 22 Jul 2006, 15:47
Jag håller på att kolla runt lite på en bakvagn till mitt projekt och jag är ute efter något som håller bra och har funderat på en M5 bakvagn klump o hela köret. Sen hittar man ju mycket 535 530 osv bakvagnar. Vad skiljer dom olika åt?
Tex en är en 530 klump lika hållbar som en M5 osv.
Är tacksam för all info jag kan få.
MvH Klabbe
klabbe.p
Posts: 138 Joined: 22 Jul 2006, 15:39
Location: Kristianstad
Post
by klabbe.p » 23 Jul 2006, 21:56
Är de ingen som vet jag kan få reda på info angående detta?
MvH Klabbe
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 23 Jul 2006, 22:12
Samma klump och hållbarhet på 530, 535, 540 å M5 men bör byta hela bakvagnen då fästen å drivaxlar skiljer.
klabbe.p
Posts: 138 Joined: 22 Jul 2006, 15:39
Location: Kristianstad
Post
by klabbe.p » 23 Jul 2006, 22:41
Tysken wrote: Samma klump och hållbarhet på 530, 535, 540 å M5 men bör byta hela bakvagnen då fästen å drivaxlar skiljer.
Ok tack för svar!! Vad är det som skiljer drivaxlarna åt? Är det festena på klumpen som skiljer??
Vad skiljer de i utväxling på dom olika?
MvH Klabbe