Page 1 of 1
PPF:s E30 krängningshämmar kit
Posted: 16 Jan 2010, 17:43
by jimpa_jimmie
Är det något av fästena som behövs svetsas i detta kit?
Mvh
Posted: 16 Jan 2010, 19:50
by Grefven
nej. men man kan nog välja att svetsa fast "örat" på varje sida. men mitt var nog skruvat.
Posted: 16 Jan 2010, 19:52
by jimpa_jimmie
bullen! wrote:nej. men man kan nog välja att svetsa fast "örat" på varje sida. men mitt var nog skruvat.
Du hade detta på din touring va bullen? märks det någon skillnad
Posted: 16 Jan 2010, 19:58
by Grefven
det satt där hela tiden. du har en justeringsmöjlighet. det är ju det som är grejen. är det fullt justerbart och du åker till millwaysamuel så kan han trolla fritt och göra en bil som kan gå under 1.20 i bilsport superstage.
jättedålig bild på infästningar men allt som finns. mattis mekaniska i eskilstuna har gjort diffästet.
Posted: 16 Jan 2010, 20:00
by Grefven
men visstfan var den vridstyv. lyfter ju 3 hjul samtidigt när man domkraftar upp den. ett helvete att sätta den på pallbockar. för den lyfter av de bockarna man redan sänkt ner den på så att säga. kan ta 30 minuter innan den är uppe.
Posted: 16 Jan 2010, 20:09
by jimpa_jimmie
En inställning av chassie kommer du ju ändå bli med tanke på coilovers fram och bak å ställbara topplager. Morbror bygger bmw cup e30 och har haft mkt kontakt med Millway. Så får väl se om Samuel vill fixa inställningarna.
Posted: 16 Jan 2010, 23:10
by jimpa_jimmie
Nu är dom beställda iaf
får hoppas det blir bra
Posted: 17 Jan 2010, 03:54
by Viper89
xtiz wrote:bullen! wrote:men visstfan var den vridstyv. lyfter ju 3 hjul samtidigt när man domkraftar upp den. ett helvete att sätta den på pallbockar. för den lyfter av de bockarna man redan sänkt ner den på så att säga. kan ta 30 minuter innan den är uppe.
Just därför jag bara lyfter i framvagnbalken och i bakaxalklumpen =) Går mkt fortare om man lyfter axel för axel
Mvh
Detta går ej om man har en bil som är perfekt låg
Posted: 17 Jan 2010, 05:38
by Grefven
Precis
Posted: 17 Jan 2010, 13:32
by jocke_e30
Då lyfter man på sidan lite först så man kommer under fram och bakaxel.
Posted: 17 Jan 2010, 13:38
by Grefven
Det går inte då man inte npg bakaxeln heller med räserdomkraften. Eller jo, man når den men får inte tillräckligt slag för att hissa och hissar man lite på sidan så kasar den av bockarna.
Jag fick kuta runt bilen och hissa lite i taget med 2 domkrafter och höja bockarna efterhand. Se hur kompromerade fjädrarna är på bilden så fattar ni nog hur låg den var egentligen
17" hjul oxå så den var väldigt nära backen.
Gott med lyft.
Posted: 17 Jan 2010, 14:02
by Strandholm
jag brukar alltid köra upp på några brädlappar och samma när man släpper ner den, ett par brädlappar under varje däck så är det inga problem att få ut domkraten sen.
Posted: 17 Jan 2010, 14:10
by jimpa_jimmie
Min blåa golf gti var ett rent helvete (finns bild i min projekttråd) den var sänkt 100mm fram och 80mm bak