Page 1 of 1

troligen msd problem

Posted: 19 Jul 2006, 07:26
by Fido85
bilen går superbra då man drar ett pull i bänken eller gasar på vägen då den är kallare men direkt den blir varm så inget ork alls i den! och vi misstänker msd som har nåt problem och jag laddar endas 1 kg nu pga av det och det verkar vara för mycket det redan för att tändningen ska orka! så har nån varit med om samma som kör msd dis-4? vi tror det är fel på förstärkaren

Posted: 19 Jul 2006, 18:20
by Bäckis
Har du original spolar så är det problemet. Verkar inte funka bra alls.

Posted: 19 Jul 2006, 18:36
by fulingbusen
Är m3 spolarna något bättre än M50?

Posted: 19 Jul 2006, 22:34
by Fido85
Bäckis wrote:Har du original spolar så är det problemet. Verkar inte funka bra alls.


jag ska försöka hitta m5 och se om det ändras

Posted: 19 Jul 2006, 22:50
by AndreasT
Tja!

Körde med Dis-4 och tändspolar från m52 spolar. Funkade kanon upp till 1,3bar mer testade jag inte. Testade nån gång med m50 spolar men då vägra den gå på alla 6, så antog någon tändspole var kass.

Posted: 19 Jul 2006, 22:51
by Overcharged
vet att det är en kille som kör med M3 spolar och SMT6....han har en e36 cabbe med M50b25 och finns med på garaget...
men jag vet inte om dem är bättre än M50 :roll:

Posted: 19 Jul 2006, 22:52
by Bmwandreas
NGK R5671A-7 med 0.5mm gap ska man ha.

Posted: 20 Jul 2006, 12:05
by Fido85
prövade med 0,5mm gap men samma skit bara...ska kolla om jag hittar nå andra spolar...för det har nånting med värmen att göra är konstaterat...varvar utan belastning hur fint som helst men direkt vid ladd och ca 4000 rpm så klottar det bara...snart börjar jag säga skit msd :)

Posted: 20 Jul 2006, 12:07
by Bmwandreas
Vi har aldrig problem med MSD boxarna.
Man har alltid problem med gnistsläckning bara på laddtryck.

Är det inte så att den går snålare när den är kall så den orkar tända då?
Vad kör ni för AFR?

Posted: 21 Jul 2006, 07:15
by Fido85
Bmwandreas wrote:Vi har aldrig problem med MSD boxarna.
Man har alltid problem med gnistsläckning bara på laddtryck.

Är det inte så att den går snålare när den är kall så den orkar tända då?
Vad kör ni för AFR?


vid ca 4500 rpm så är a/f ~12,0 för jag ville vara lite på säkra sidan :) men bestälde msd spolar nu så vi ska se då :) bara att vänta på resten av grejjorna nu :) efter er semester :)