hur mkt effekt kan man ta ut utan att köra smitt?
smitt är ju aldrig någon nackdel, men hur mkt plockar man, så att de fortfarande håller utan problem?
har inga nya planer på g, utan var mest för ja e nyfiken.
om man isåfall ska räkna in smidda delar i budgeten med en gång =)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
men sen beror det ju på om man har tänkt plocka ner motorn efter varje säsong osv....då kan man ju alltid klämma ut lite mer om man är villig att mecka mer....
sedan så frågade DelJoJJo hur mkt man kan köra med utan att få problem...
Overcharged wrote:men sen beror det ju på om man har tänkt plocka ner motorn efter varje säsong osv....då kan man ju alltid klämma ut lite mer om man är villig att mecka mer....
sedan så frågade DelJoJJo hur mkt man kan köra med utan att få problem...
Precis! Jag skulle då inte köra mer än 400.. kanske MAX 450 hk om jag inte vill få en kolv som spricker eller en stake som kröks, vilket varit problemet med nästan alla bilar som räknats upp.
Tar ni ut effekt på varv så håller det mycket bättre, förutsatt att toppen klarar av det (vippor, ventilfjädrar, etc.). För liten turbo ger för högt cylindertryck som får jobba längre på att mosa kolven ner i tråget.