Page 1 of 2

Bmw e21 m10 Turbo (Grenrör och catchtank bygge)

Posted: 10 Jan 2010, 01:39
by Grooverhound
Ja då har man hämtat en e21 för andra gången nu då.
Ägde den för 3årsen.

Motor nuvarande:
m10b18
Hemmasnickrat turbogrenrör
Turbo blir en Nyrenoverad Garret T04 med A/r 0.63 avgas å A/r 50 kompressor vet inga mer mått nu.
Extern wastegate
Argare kam
m30b35 ventilfjädrar
600x300 intercooler
Forgedump
större kylare med elfläkt
788cc@3bar spridare
Megasquirt I V3 sprut

Drivlina:
Getrag 260 vxllåda
Lilla lamelldiffen
765 tryckplatta med org lamell

Image

Image

Image

Posted: 10 Jan 2010, 01:42
by mbma
ser ut att bli bra detta:) bilen såg jävligt fräsh ut också. lycka till=)

Posted: 10 Jan 2010, 02:13
by Grooverhound
mbma wrote:ser ut att bli bra detta:) bilen såg jävligt fräsh ut också. lycka till=)

Tacktack :) jo den e jävligt fräsch dock knölade vi ena skärmen påväg ner fån trailern :(

Posted: 10 Jan 2010, 02:26
by mbma
okej tråkigt ju=/ men det är ju inga större saker att fixa till jalla fall=)

Posted: 10 Jan 2010, 08:52
by Grefven
E21 e coolt rasmus så gör nu något ballt av denna.





mbma wrote:jalla fall


Vad är det? är det när någon kebabhandlare trillar ur cageringvagnen?

Posted: 10 Jan 2010, 09:26
by Grooverhound
bullen! wrote:E21 e coolt rasmus så gör nu något ballt av denna.


Ja ja gillar med e21.Motorn för detta året blir inge värsting men hittar ja jobb så finns de mer pengar att röra sig med.

robert wrote:blir nog en rolig bil! behöver du lite m10 tips är det bara hojja till.

Ja de tackar vi för när de behövs :)

Posted: 10 Jan 2010, 09:29
by Pitbull
Gott Rasmus. Detta ska bli kul. =)

Posted: 10 Jan 2010, 10:42
by m_ellisson
Detta blir trevligt :)

Posted: 10 Jan 2010, 12:38
by AGranlund
Detta ska bli kul å se! sådu ska köra med m10 ist för m30 nu lr?
Mvh

Posted: 10 Jan 2010, 17:51
by Grooverhound
AGranlund wrote:Detta ska bli kul å se! sådu ska köra med m10 ist för m30 nu lr?
Mvh


Japp får börja med de.så ja kan åka en säsong besiktat iaf hehe.

Posted: 10 Jan 2010, 18:08
by Pitbull
Grooverhound wrote:
AGranlund wrote:Detta ska bli kul å se! sådu ska köra med m10 ist för m30 nu lr?
Mvh


Japp får börja med de.så ja kan åka en säsong besiktat iaf hehe.



Sitter de turbo på den nu? Fick höra innan idag att det ej gjorde de.

/ Mvh

Posted: 10 Jan 2010, 18:12
by Grooverhound
Pitbull wrote:
Grooverhound wrote:
AGranlund wrote:Detta ska bli kul å se! sådu ska köra med m10 ist för m30 nu lr?
Mvh


Japp får börja med de.så ja kan åka en säsong besiktat iaf hehe.



Sitter de turbo på den nu? Fick höra innan idag att det ej gjorde de.

/ Mvh


hehe nae de e bara en hx50 som ligger i motorrummet.

ska bes innan turbon ska dit.har en hx35 med hus 12 på gång å en k29 med hus 14 vilken e bäst för mina ändamål?

Posted: 14 Jan 2010, 17:48
by Grooverhound
Fick reda på idag att min Garret T04e inte kostade allt för mkt att renovera.så de får bli den på m10 motorn :)
A/R 0.63 avgashus borde bli ganska vettigt?

ImageSom ni ser har den fått smaka lite grus av föregående ägare.

Posted: 14 Jan 2010, 17:49
by Ludde_
mått på t04an?


Jag hade nog valt den modernare hx35an istället för t04an :)

Posted: 14 Jan 2010, 18:02
by Grooverhound
Ludde_ wrote:mått på t04an?


Jag hade nog valt den modernare hx35an istället för t04an :)


har inga mått i huvet..på volvo rödmotor va de fullt ladd vid runt 3000varv med den iaf.

Posted: 14 Jan 2010, 18:15
by jimm_y
va kostar det det att renovera? och var gör du det? e21 e21 e coolt mvh

Posted: 14 Jan 2010, 22:44
by Pitbull
jimm_y wrote:va kostar det det att renovera? och var gör du det? e21 e21 e coolt mvh


Du kan ta de via mig eller gå in på www.streetpower.se och skicka iväg ett mejl så hjälper vi dig.

/ Mvh