Toyota Supra, 1045whp och 1172wnm
Posted: 08 Jan 2010, 01:31
Kan förklara lite fort! Andreas och Ante, den först nämnda är han som äger, betalar och bygger medans den andra tjommen är jag som gör allt roligt på den haha dvs jag bygger och kör en del
Bilen då är en Toyota Supra MkIV som byggdes i maj 1993 och importerades till Sverige 2005 har jag för mig, Andreas är 2e ägaren på den här. Hur specs listan ser ut än så länge.. Förhoppningar om att orka med 1000 hjulhästar, men vi får se hur det går
-Boost Logic 4" avgassystem med en "ljuddämpare" på slutet som har 5.5" ut
-Dubbla Tial 44mm wastegates
-XS Power (fullrace) grenrör med T6 fläns
-Tial BV50 dumpventil
-Brian Crower titan ventilfjäderbrickor
-Brian Crower dubbla ventilfjädrar
-Ferrea ventiltätningar
-Titan Motorsports kamdrev
-Greddy kevlar kamrem
-ATI / Titan Motorsports svänghjulsdämpare
-ARP topp och ramlager pinnbult
-Orginal MLS toppackning
-Boost Logic kamrems spännare i billet stål
-Toppdeckat och stressborrat block
-Carrillo H-profils stakar
-CP Pistons .020" kolvar med 8.5:1 komp
-Clevite vev och ramlager
-Boost Logic modifierad oljepump
-Getrag V160 (233) växellåda med AAP aluminium bussningar till spakstället
-ACT's värsta tryckplatta
-HorsePowerFreaks feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
-Boost Logic fuelrail
-10mm bränslematning i polyamid slang med y-block under fuelrailen som går ut i dubbla 6mm matningar till railen och en 8mm return
-Aeromotive bränslefilter
-Aeromotive A1000 BTR
-Bosch 1680cc spridare
-AEM EMS med 5 bar map sensor
-HKS DLI II tändförstärkare
-NGK BKR8EIX tändstift
-44 raders oljekylare
-TRD motor och växellådsfäste
-Största Autobahn88 intercooler'n
-Modifierad vevhusventilations burk med AN10 anslutningar
-Modifierade ventilkåpor med AN10 anslutningar
-HoseTechniques svart silikon och vakum slang samt slangklammer
Har tyvärr inga bra bilder på bilen, men så här såg den ut
Och en snabbfilm från när vi va ute och testa lite med gruundtryck på laddet, 0.9bar ger runt 450whp.
http://www.youtube.com/watch?v=IiNNLAAq-5s
Inköpeslistan till våren:
TRD lamell diff
Titan Motorsports diff bussningar
GSC Motorsports kamaxlar, IN274/EX274, 10.2mm lyft
Ballare kardan, en DSS kanske
Weldon 2345-A bränslepump
Turbo, lutar åt en Airwerks ST78 eller ST80
Stort tack till Ärtan som kom med mycket hjälp före och efter mappning!
Bilen då är en Toyota Supra MkIV som byggdes i maj 1993 och importerades till Sverige 2005 har jag för mig, Andreas är 2e ägaren på den här. Hur specs listan ser ut än så länge.. Förhoppningar om att orka med 1000 hjulhästar, men vi får se hur det går
-Boost Logic 4" avgassystem med en "ljuddämpare" på slutet som har 5.5" ut
-Dubbla Tial 44mm wastegates
-XS Power (fullrace) grenrör med T6 fläns
-Tial BV50 dumpventil
-Brian Crower titan ventilfjäderbrickor
-Brian Crower dubbla ventilfjädrar
-Ferrea ventiltätningar
-Titan Motorsports kamdrev
-Greddy kevlar kamrem
-ATI / Titan Motorsports svänghjulsdämpare
-ARP topp och ramlager pinnbult
-Orginal MLS toppackning
-Boost Logic kamrems spännare i billet stål
-Toppdeckat och stressborrat block
-Carrillo H-profils stakar
-CP Pistons .020" kolvar med 8.5:1 komp
-Clevite vev och ramlager
-Boost Logic modifierad oljepump
-Getrag V160 (233) växellåda med AAP aluminium bussningar till spakstället
-ACT's värsta tryckplatta
-HorsePowerFreaks feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
-Boost Logic fuelrail
-10mm bränslematning i polyamid slang med y-block under fuelrailen som går ut i dubbla 6mm matningar till railen och en 8mm return
-Aeromotive bränslefilter
-Aeromotive A1000 BTR
-Bosch 1680cc spridare
-AEM EMS med 5 bar map sensor
-HKS DLI II tändförstärkare
-NGK BKR8EIX tändstift
-44 raders oljekylare
-TRD motor och växellådsfäste
-Största Autobahn88 intercooler'n
-Modifierad vevhusventilations burk med AN10 anslutningar
-Modifierade ventilkåpor med AN10 anslutningar
-HoseTechniques svart silikon och vakum slang samt slangklammer
Har tyvärr inga bra bilder på bilen, men så här såg den ut
Och en snabbfilm från när vi va ute och testa lite med gruundtryck på laddet, 0.9bar ger runt 450whp.
http://www.youtube.com/watch?v=IiNNLAAq-5s
Inköpeslistan till våren:
TRD lamell diff
Titan Motorsports diff bussningar
GSC Motorsports kamaxlar, IN274/EX274, 10.2mm lyft
Ballare kardan, en DSS kanske
Weldon 2345-A bränslepump
Turbo, lutar åt en Airwerks ST78 eller ST80
Stort tack till Ärtan som kom med mycket hjälp före och efter mappning!