lmm frågor

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
pix24
Posts: 12
Joined: 17 Jul 2006, 19:28
Location: landskrona (Skåne)

lmm frågor

Post by pix24 »

tjena hur spänner man fjädern i lmm? e det den tio bulten man ska dra till eller ?

Samma håller på med mitt projekt nu, e30 87a som jag håller på o turbo konventera, men tänkt o skita i styrsystem denna sommar o köra utan, men vet ni någon som gör turbo Chipp? någon hemsida o rekomendera, pratat med en del men de gör inte turbo chipp, eller någon som vet något bättre så hör av er.

Mvh Tommy
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

har du öppnat o tittat hur det ser ut under plastlocket innan du frågade :wink:

Metoden är väldigt enkel. Snurra bara gradskivan till rätt spänning uppnås, du får hålla undan låsningen något så skivan går att snurra fritt...

Spänn lagom tills du tycker bilen går bra.

Lycka till :D


Något "turbo chipp" skall inte behövas, inhandla en progressiv btr o feta på reält med soppa vid ladtryck istället, ja tror inte att tändningen är helt åt helskotta orginal. btw, 87:a... borde du inte kunna vrida fördelaren något? Nä nu får nån som förstår sig på det där fortsätta....
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
pix24
Posts: 12
Joined: 17 Jul 2006, 19:28
Location: landskrona (Skåne)

Post by pix24 »

har öppnat den ja. o det e ju de jag förklarade med den 10o hylsan, oki såg ingen låsring, men ska kolla igen då,. o ta bort den o sen e de bara o snurra tills den går som den ska. men tack endån. Jag vet faktiskt inte de med tändningen
User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

beror på om du har motronic eller ljetronic..Har du en fördelare med en vakumklocka på sig så kan du vrida den för att ställa tändingen..Mvh
pix24
Posts: 12
Joined: 17 Jul 2006, 19:28
Location: landskrona (Skåne)

Post by pix24 »

jag har fördelaren på Sidan av motorn, Inte framme vid, det e efter 88 om jag inte minns fel,,, men vad ska jag då göra, Ska täningen backas om man ska ladda 0,8? vågar man ladda mera med Ren e85 utan kompsänk?

Utan styrsystem o original Box, med 535 lmm med Uppspändfjäder? hur mycket pallar detta med, allt innan boxen säger ifrån? 320 87aaa e30
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

pix24 wrote:jag har fördelaren på Sidan av motorn, Inte framme vid, det e efter 88 om jag inte minns fel,,, men vad ska jag då göra, Ska täningen backas om man ska ladda 0,8? vågar man ladda mera med Ren e85 utan kompsänk?

Utan styrsystem o original Box, med 535 lmm med Uppspändfjäder? hur mycket pallar detta med, allt innan boxen säger ifrån? 320 87aaa e30


Har du fördelaren vid sidan av motorn är det före -88 alltså L-jetronic
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

jag är ju visserligen inte så erfaren egentligen..
men jag hade alldrig vågat mig på att ladda 0,8+ med orginal tändning och inte riktigt kunna se hur motorn mår, alltså ingen BB lambda eller programerbart sprut.....har sett hur detta går och det brukar oftast sluta i motorras och sönderspikade toppackningar! självklart finns det ju undantag men dem är ju mer udda än vanliga...:wink:
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Overcharged wrote:jag är ju visserligen inte så erfaren egentligen..
men jag hade alldrig vågat mig på att ladda 0,8+ med orginal tändning och inte riktigt kunna se hur motorn mår, alltså ingen BB lambda eller programerbart sprut.....har sett hur detta går och det brukar oftast sluta i motorras och sönderspikade toppackningar! självklart finns det ju undantag men dem är ju mer udda än vanliga...:wink:


Jag vågar :twisted:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

haha joo det gjorde du :P
men hur slutade det :wink:

hehe ett levandes färskt exempel :D

hoppas du inte tar illa upp :wink:

MVH
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

He he... Hade packning varit ny från början och jag kört med lite högre soppatryck tror jag inte det hade varit några problem.


Men nu rullar den ju igen, dock vet ja inte hur mycket man ska våga ladda nu.... tror ja stannar på 0,6bar
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

lite oftopic nu men hur högt grundtryck kör du med nu Chrille?
och vilka spridare?

MVH
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

ca. 3,8 bar och 340cc spridare
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
pix24
Posts: 12
Joined: 17 Jul 2006, 19:28
Location: landskrona (Skåne)

Post by pix24 »

ja just precis... L-jetronic,

hehe du tror inte man ska våga ladda 0.8, tror de ska gå fint som fan till en början,, men hur backar man täning,, Vilka spridar e lämpliga?
Post Reply