lmm frågor
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
lmm frågor
tjena hur spänner man fjädern i lmm? e det den tio bulten man ska dra till eller ?
Samma håller på med mitt projekt nu, e30 87a som jag håller på o turbo konventera, men tänkt o skita i styrsystem denna sommar o köra utan, men vet ni någon som gör turbo Chipp? någon hemsida o rekomendera, pratat med en del men de gör inte turbo chipp, eller någon som vet något bättre så hör av er.
Mvh Tommy
Samma håller på med mitt projekt nu, e30 87a som jag håller på o turbo konventera, men tänkt o skita i styrsystem denna sommar o köra utan, men vet ni någon som gör turbo Chipp? någon hemsida o rekomendera, pratat med en del men de gör inte turbo chipp, eller någon som vet något bättre så hör av er.
Mvh Tommy
har du öppnat o tittat hur det ser ut under plastlocket innan du frågade
Metoden är väldigt enkel. Snurra bara gradskivan till rätt spänning uppnås, du får hålla undan låsningen något så skivan går att snurra fritt...
Spänn lagom tills du tycker bilen går bra.
Lycka till
Något "turbo chipp" skall inte behövas, inhandla en progressiv btr o feta på reält med soppa vid ladtryck istället, ja tror inte att tändningen är helt åt helskotta orginal. btw, 87:a... borde du inte kunna vrida fördelaren något? Nä nu får nån som förstår sig på det där fortsätta....
Metoden är väldigt enkel. Snurra bara gradskivan till rätt spänning uppnås, du får hålla undan låsningen något så skivan går att snurra fritt...
Spänn lagom tills du tycker bilen går bra.
Lycka till
Något "turbo chipp" skall inte behövas, inhandla en progressiv btr o feta på reält med soppa vid ladtryck istället, ja tror inte att tändningen är helt åt helskotta orginal. btw, 87:a... borde du inte kunna vrida fördelaren något? Nä nu får nån som förstår sig på det där fortsätta....
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
jag har fördelaren på Sidan av motorn, Inte framme vid, det e efter 88 om jag inte minns fel,,, men vad ska jag då göra, Ska täningen backas om man ska ladda 0,8? vågar man ladda mera med Ren e85 utan kompsänk?
Utan styrsystem o original Box, med 535 lmm med Uppspändfjäder? hur mycket pallar detta med, allt innan boxen säger ifrån? 320 87aaa e30
Utan styrsystem o original Box, med 535 lmm med Uppspändfjäder? hur mycket pallar detta med, allt innan boxen säger ifrån? 320 87aaa e30
pix24 wrote:jag har fördelaren på Sidan av motorn, Inte framme vid, det e efter 88 om jag inte minns fel,,, men vad ska jag då göra, Ska täningen backas om man ska ladda 0,8? vågar man ladda mera med Ren e85 utan kompsänk?
Utan styrsystem o original Box, med 535 lmm med Uppspändfjäder? hur mycket pallar detta med, allt innan boxen säger ifrån? 320 87aaa e30
Har du fördelaren vid sidan av motorn är det före -88 alltså L-jetronic
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
jag är ju visserligen inte så erfaren egentligen..
men jag hade alldrig vågat mig på att ladda 0,8+ med orginal tändning och inte riktigt kunna se hur motorn mår, alltså ingen BB lambda eller programerbart sprut.....har sett hur detta går och det brukar oftast sluta i motorras och sönderspikade toppackningar! självklart finns det ju undantag men dem är ju mer udda än vanliga...
men jag hade alldrig vågat mig på att ladda 0,8+ med orginal tändning och inte riktigt kunna se hur motorn mår, alltså ingen BB lambda eller programerbart sprut.....har sett hur detta går och det brukar oftast sluta i motorras och sönderspikade toppackningar! självklart finns det ju undantag men dem är ju mer udda än vanliga...
Overcharged wrote:jag är ju visserligen inte så erfaren egentligen..
men jag hade alldrig vågat mig på att ladda 0,8+ med orginal tändning och inte riktigt kunna se hur motorn mår, alltså ingen BB lambda eller programerbart sprut.....har sett hur detta går och det brukar oftast sluta i motorras och sönderspikade toppackningar! självklart finns det ju undantag men dem är ju mer udda än vanliga...
Jag vågar
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
He he... Hade packning varit ny från början och jag kört med lite högre soppatryck tror jag inte det hade varit några problem.
Men nu rullar den ju igen, dock vet ja inte hur mycket man ska våga ladda nu.... tror ja stannar på 0,6bar
Men nu rullar den ju igen, dock vet ja inte hur mycket man ska våga ladda nu.... tror ja stannar på 0,6bar
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact: