Tjena. Tänkte bygga om min e34 525 touring till vanliga dämpare bak, istället för nivåregleringen. Vet någon med säkerhet om det passar rakt av med dämpare och fjädrar från en e34 sedan?
Last edited by Beaver6 on 31 Dec 2009, 11:23, edited 3 times in total.
Jag tror att det gör det, men det krävs en del meck med ditt nivåregleringssystem för att deaktivera det.
En metod kan vara att du kopplar bort det från servopumpen, pluggar av det och låter det åka med som barlast.
Hur jag ska lösa urkopplingen av nivåregleringen har jag på det klara det är inga problem. Det som jag bara ville veta är om någon med säkerhet vet att sedanens bakdämpare passar över rakt av.Mvh
Ok vidare forskning sade att det är annan övre infästning på dom + att kombin ska bli lägre om man inte byter fjädrar.Någon som kan bekräfta detta och i så fall bekräfta hur mkt lägre bilen blir eller om det kan räcka att jag monterar sänkfjädrar som jag redan har fram?
Kollade upp artnr för nyfikenhets skull, och det är olika dämpare sedan/touring iaf. Troligen hårdare på touring. Topplagringen är samma så passar lär de göra. Höjden borde ju bli högre om man monterar touringgrejor på en sedan.