Page 1 of 2
Video- 540 e34 som varvar runt 8000rpm helt org
Posted: 29 Dec 2009, 02:50
by Ballfroog
Posted: 29 Dec 2009, 11:54
by Mr EmCom
Står att han bytt till en instrumethus från en 6-cylindrig.
Vet att om man tar ett v8 instrumet på en 6a så varvar dom bara 4 tusen varv... SÅ det är säkert förklaringen till det..
Tillägg (på mätaren, givetvis)
Posted: 29 Dec 2009, 17:26
by RickardP
japp , och kolla hur segt varven avtar med. Beror nog som sagt på annat mätarhus.
Posted: 29 Dec 2009, 17:27
by FugitivE
Frågan är väl bara, VARFÖR?
Posted: 29 Dec 2009, 17:32
by RasmusD
FugitivE wrote:Frågan är väl bara, VARFÖR?
för att det ser jävligt tufft ut!
Posted: 29 Dec 2009, 19:20
by Ballfroog
men varvtalet vid tomgång är ju som org =S
Posted: 29 Dec 2009, 19:23
by Ballfroog
aja ska bli intressant när han laddar upp nya video med org hus
Posted: 29 Dec 2009, 21:16
by Grefven
FugitivE wrote:Frågan är väl bara, VARFÖR?
för att det som vanligt är viktigare att något ser ballt ut än att det i själva verket överensstämmer med verkligheten eller ö.h.t fungerar.
Posted: 29 Dec 2009, 22:28
by chicago
ja har haft samma problem , lr ja problem e de väl inte men ingen tror på mej , har ju en m3gt som ja har ett rnb chipp i så ja varvar 8800 .. å la upp film men alla ba säger att ja har fejkat de för orginal spolarna klarar tydligen inte att varva så mkt ..
http://www.youtube.com/watch?v=6xrzKjKwdzg
Posted: 29 Dec 2009, 23:34
by Grefven
Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.
Posted: 30 Dec 2009, 16:55
by Jorm
bullen! wrote:Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.
Hammarström varvade över 9k.
Iofs inte original. Men iaf.
Posted: 30 Dec 2009, 17:18
by Ludde_
Jorm wrote:bullen! wrote:Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.
Hammarström varvade över 9k.
Iofs inte original. Men iaf.
Ok att varva över 9k om man har kammar som ger någon effekt över 9k
Men ger verkligen original kammarna i s50 någon effekt över 8k?
Posted: 30 Dec 2009, 17:24
by Zwofurti
låter ju som att den börjar gå i väggen över 7500
Posted: 30 Dec 2009, 17:27
by Grefven
Jorm wrote:bullen! wrote:Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.
Hammarström varvade över 9k.
Iofs inte original. Men iaf.
klokt svar
menar förstås en s50 med standardkolvar och stakar, ventiler, fjädrar osv. som jag tror det gällde då jag läst om den GTn innan.
Posted: 30 Dec 2009, 18:17
by Smeden
Skit samma om det inte ger effekt eller går sönder.
De e jävligt mustigt med varv.
Posted: 30 Dec 2009, 18:34
by jorgen
Jorm wrote:bullen! wrote:Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.
Hammarström varvade över 9k.
Iofs inte original. Men iaf.
Inget som knappast rekomenderas, speciellt inte med standard botten
Posted: 30 Dec 2009, 19:09
by Grefven
hammarströms maskin har antagligen inte en enda rörlig del som är original. så visst kan han varva 9k då. iaf sista sekunden innan man ska lösa ut bromsskärmen.