Har noen erfaring med å lage insug til s14 motor med turbo??
Lønner de seg å sjere vekk rørene inne i colectoren å la luften kome inn i fronten av colectoren? takker for nyttige tips.
Jag är inte så bra på norska. Men jag har kapat mina trattar själv. Dom var långa dom med innan. Jag tror inte att det spelar så stor roll hur långa dom är. Min kompis har original insug och 1000hk+ på sin s14. Jag har också ett E på mitt block. Min motor var på 2 liter innan men jag bytte vev till 2,3. Sitter toppen på eller har du den löst? kolvarna skiljer ganska mycket mellan 2,0 och 2,3.
ossie wrote:Jag är inte så bra på norska. Men jag har kapat mina trattar själv. Dom var långa dom med innan. Jag tror inte att det spelar så stor roll hur långa dom är. Min kompis har original insug och 1000hk+ på sin s14. Jag har också ett E på mitt block. Min motor var på 2 liter innan men jag bytte vev till 2,3. Sitter toppen på eller har du den löst? kolvarna skiljer ganska mycket mellan 2,0 och 2,3.
1000+hk S14? Vems är då det, för jag har aldrig hört talats om någon 1000+ S14.
1000+hk S14? Vems är då det, för jag har aldrig hört talats om någon 1000+ S14.
Virtala Racing från finland har 1000 hk S14 enligt deras hemsida, ingen nyhet här borta
Trodde det var någon svensk motor han menade.
Det finns ingen svensk som varit i närheten av 1000 häst utan gas. Men det dyker nog upp någon någongång under aug-sep som slår risto virtala i effekt.
Det finns ingen svensk som varit i närheten av 1000 häst utan gas. Men det dyker nog upp någon någongång under aug-sep som slår risto virtala i effekt.
Låter intressant, ska bli spännande att se denna motorn. Vet du vem som bygger denna motorn?