Page 1 of 1

VW Golf 4 1.8T med Precision SC6262billet BB

Posted: 20 Dec 2009, 20:40
by JVK
Hej PPF og læsere :wink:

Jeg håber i kan forstå mit "dansk". Jeg hedder Jacob og har et tunings firma i Danmark som hedder www.jvk-tuning.dk hvor jeg mest laver modificeret VW & Audi.

Har købt turbo og andre dele gennem PPF! Bedre service og udvalg i high performance dele er svære at finde her i norden :D

Lidt historie om bilen/motoren. "Vi" har haft bilen siden 1999, på daværende tidspunkt havde bilen kørt 35.000km. Bilen var chiptunet ved turbochip i padborg & kørte rigtig godt. Siden hen blev der monteret komplet hartmann udstødning, efterfølgende TT turbo (180hk), nogle år efter igen stor intercooler. For at sige det enkelt har denne bil været brugt til udvikling sammen men min tidligere VR6 turbo. Sidste år sagde mine forældre dog STOP, bilen var mere en racer bil end en gadebil. Umiddelbart var den ikke så let at køre ned at handle i mere ved den lokal købmand :D

Så nu var valget mit, skulle bilen sælges til anden side eller ville JVK købe den? Eftersom jeg havde solgt min VR6 året tidligere passede det fint, og jeg synes at der stadig var mange ting jeg gerne ville have afprøvet 8-)

I foåret 2009 tog jeg for kontrol en kompression's prøve på motoren, og måtte desværre konstatere lavere kompression på cylinder 3. Topstykket var lavet med mekaniske løftere og ved en lækage måling kunne jeg høre luften kom ud af udstødningen. Efter en kontrol med søgeblad kunne jeg måle den ene udstødningsventil var meget stram i forhold til de andre (desværre var de originale ventiler nok blevet træt), havde selv frygtet dem i slutningen af 2008 grundet jeg havde set flere som pludseligt havde tabt ventil hovedet :shock:

Af med topstykke og visuel kontrol af motoren. På en anden cylinder kunne jeg se må ridser i cylinder væggen :? Det kunne ikke gå perfektionisten forbi, så op med stemplet og kontrollere. Intet at se på stempel, men den ene stempel ring havde mistet lidt af dens legering og derfor ridset cylinderen lidt. Denne cylinder havde dog intet at udstætte på kompression, den var helt perfekt.

Tog hurtigt beslutningen at eftersom bilen havde været tunet hele sit liv (165.000km) var det tid til at bygge en komplet ny motor. Det skal siges bilen i race/bane setup havde lavet ***hk & ved cirka 2bar's ladetryk med en GT3582. Alle stempler så ud som nye (de originale) kun en stempel ring havde tabt lidt legering, synes det er flot eftersom effekten næsten var x 4 i forhold til standard 8-)

Alt dette skete i foråret 2009, men grundet mange store projekter på værkstedet blev det hele skilt af hurtigt, men desværre gik der meget lang tid inden jeg fik tid til at samle den igen.

Det er sjældent jeg får kigget her inde på vag, men synes det er et vildt spændende forum især under de store projekter.

Har valgt at lave dette indlæg umiddelbart efter det hele næsten er færdigt, for at der ikke kunne ville være opdateringen en gang hver 2mdr :lol:

God fornøjelse med billederne, håber i synes om dem :mrgreen: Der er ihvertfald brugt MEGET LANG TID PÅ DET :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 20 Dec 2009, 21:02
by RasmusD
kul bygge! riktigt bra finish också :)

vad är det för insug?

Posted: 20 Dec 2009, 21:30
by Pimpolainen
fyfan vilken härlig puts!

riktigt imponerande!!!

Posted: 20 Dec 2009, 22:14
by Jimmy Larsson
Snyggt!!

Posted: 20 Dec 2009, 22:19
by JVK
RasmusD wrote:kul bygge! riktigt bra finish också :)

vad är det för insug?


Hej RasmusD

Mange tak for din kommentar :D

Indsugningen er fra USA http://www.goapr.com

Posted: 20 Dec 2009, 22:22
by JVK
Pimpolainen wrote:fyfan vilken härlig puts!

riktigt imponerande!!!


Hej Pimpolainen.

Mange tak for din kommentar til mit nye projekt.

Posted: 20 Dec 2009, 22:22
by JVK
Jimmy Larsson wrote:Snyggt!!


Hej Jimmy

Tak tak :P

Posted: 21 Dec 2009, 09:23
by Pitbull
Fan va läckert!!

Detta är helt min smak. 8)

Mvh Mattias

Posted: 21 Dec 2009, 11:12
by korre
Instämmer med dem andra. Riktigt shysst bygge och fin puts. Precis min smak :)

Posted: 21 Dec 2009, 11:57
by Nicke Blom
Stilren och snyggt bygge!! :)

Posted: 21 Dec 2009, 21:41
by ylindgren
Er alle slanger og ting rundt motoren nytt? Hvordan får du alt til å se helt nytt ut, om ikke?

Kult og super strøkent bygg. :D

Posted: 22 Dec 2009, 00:27
by JVK
robert wrote:Snygg och stilrent bygge med bra putts! Såg ut att vara riktigt trångt på en del ställen.

Gillar avgasspjället du hade aktiveras det på laddtryck antar jag så du får sidepipe = frittflås...


Hej Robert.

Mange tak for din kommentar til mit projekt.

Det lyder vildt godt når "avgasspjället" er åben :P Det styres via Turbosmart Boost controller efter ladetryk & rpm. Ligeledes er der en fjernbetjening "remote" så man kan åbne det hvornår man vil 8)

Posted: 22 Dec 2009, 00:28
by JVK
Pitbull wrote:Fan va läckert!!

Detta är helt min smak. 8)

Mvh Mattias


Hej Mattias.

Mange tak for din kommentar, dejligt at høre det også lige er din smak :wink:

MVH
Jacob

Posted: 22 Dec 2009, 00:30
by JVK
korre wrote:Instämmer med dem andra. Riktigt shysst bygge och fin puts. Precis min smak :)
'

Hej Korre.

Super fedt med en mere der har samme smak omkring hvordan en Golf skal bygges 8)

Posted: 22 Dec 2009, 00:31
by JVK
Nicke Blom wrote:Stilren och snyggt bygge!! :)


Hej Nicke.

Mange tak :wink:

Posted: 22 Dec 2009, 00:36
by JVK
ylindgren wrote:Er alle slanger og ting rundt motoren nytt? Hvordan får du alt til å se helt nytt ut, om ikke?

Kult og super strøkent bygg. :D


Hej Ylindgren.

Tak for din kommentar :wink:

Der er rigtig mange nye dele, men ligeledes er alt pudset og poleret. Bilen er fra 1998 og har kørt over 165000km. Bilen har været mine forældres siden 1999 - 2008 hvor jeg så købte bilen af dem.

Men dejligt du synes det hele ligner nyt, har også gjort rigtig meget ud af Finishent. Så må vi se om jeg kan holde det super flotte look når bilen skal ud at køre næste år :D