VW Golf 4 1.8T med Precision SC6262billet BB
Posted: 20 Dec 2009, 20:40
Hej PPF og læsere
Jeg håber i kan forstå mit "dansk". Jeg hedder Jacob og har et tunings firma i Danmark som hedder www.jvk-tuning.dk hvor jeg mest laver modificeret VW & Audi.
Har købt turbo og andre dele gennem PPF! Bedre service og udvalg i high performance dele er svære at finde her i norden
Lidt historie om bilen/motoren. "Vi" har haft bilen siden 1999, på daværende tidspunkt havde bilen kørt 35.000km. Bilen var chiptunet ved turbochip i padborg & kørte rigtig godt. Siden hen blev der monteret komplet hartmann udstødning, efterfølgende TT turbo (180hk), nogle år efter igen stor intercooler. For at sige det enkelt har denne bil været brugt til udvikling sammen men min tidligere VR6 turbo. Sidste år sagde mine forældre dog STOP, bilen var mere en racer bil end en gadebil. Umiddelbart var den ikke så let at køre ned at handle i mere ved den lokal købmand
Så nu var valget mit, skulle bilen sælges til anden side eller ville JVK købe den? Eftersom jeg havde solgt min VR6 året tidligere passede det fint, og jeg synes at der stadig var mange ting jeg gerne ville have afprøvet
I foåret 2009 tog jeg for kontrol en kompression's prøve på motoren, og måtte desværre konstatere lavere kompression på cylinder 3. Topstykket var lavet med mekaniske løftere og ved en lækage måling kunne jeg høre luften kom ud af udstødningen. Efter en kontrol med søgeblad kunne jeg måle den ene udstødningsventil var meget stram i forhold til de andre (desværre var de originale ventiler nok blevet træt), havde selv frygtet dem i slutningen af 2008 grundet jeg havde set flere som pludseligt havde tabt ventil hovedet
Af med topstykke og visuel kontrol af motoren. På en anden cylinder kunne jeg se må ridser i cylinder væggen Det kunne ikke gå perfektionisten forbi, så op med stemplet og kontrollere. Intet at se på stempel, men den ene stempel ring havde mistet lidt af dens legering og derfor ridset cylinderen lidt. Denne cylinder havde dog intet at udstætte på kompression, den var helt perfekt.
Tog hurtigt beslutningen at eftersom bilen havde været tunet hele sit liv (165.000km) var det tid til at bygge en komplet ny motor. Det skal siges bilen i race/bane setup havde lavet ***hk & ved cirka 2bar's ladetryk med en GT3582. Alle stempler så ud som nye (de originale) kun en stempel ring havde tabt lidt legering, synes det er flot eftersom effekten næsten var x 4 i forhold til standard
Alt dette skete i foråret 2009, men grundet mange store projekter på værkstedet blev det hele skilt af hurtigt, men desværre gik der meget lang tid inden jeg fik tid til at samle den igen.
Det er sjældent jeg får kigget her inde på vag, men synes det er et vildt spændende forum især under de store projekter.
Har valgt at lave dette indlæg umiddelbart efter det hele næsten er færdigt, for at der ikke kunne ville være opdateringen en gang hver 2mdr
God fornøjelse med billederne, håber i synes om dem Der er ihvertfald brugt MEGET LANG TID PÅ DET
Jeg håber i kan forstå mit "dansk". Jeg hedder Jacob og har et tunings firma i Danmark som hedder www.jvk-tuning.dk hvor jeg mest laver modificeret VW & Audi.
Har købt turbo og andre dele gennem PPF! Bedre service og udvalg i high performance dele er svære at finde her i norden
Lidt historie om bilen/motoren. "Vi" har haft bilen siden 1999, på daværende tidspunkt havde bilen kørt 35.000km. Bilen var chiptunet ved turbochip i padborg & kørte rigtig godt. Siden hen blev der monteret komplet hartmann udstødning, efterfølgende TT turbo (180hk), nogle år efter igen stor intercooler. For at sige det enkelt har denne bil været brugt til udvikling sammen men min tidligere VR6 turbo. Sidste år sagde mine forældre dog STOP, bilen var mere en racer bil end en gadebil. Umiddelbart var den ikke så let at køre ned at handle i mere ved den lokal købmand
Så nu var valget mit, skulle bilen sælges til anden side eller ville JVK købe den? Eftersom jeg havde solgt min VR6 året tidligere passede det fint, og jeg synes at der stadig var mange ting jeg gerne ville have afprøvet
I foåret 2009 tog jeg for kontrol en kompression's prøve på motoren, og måtte desværre konstatere lavere kompression på cylinder 3. Topstykket var lavet med mekaniske løftere og ved en lækage måling kunne jeg høre luften kom ud af udstødningen. Efter en kontrol med søgeblad kunne jeg måle den ene udstødningsventil var meget stram i forhold til de andre (desværre var de originale ventiler nok blevet træt), havde selv frygtet dem i slutningen af 2008 grundet jeg havde set flere som pludseligt havde tabt ventil hovedet
Af med topstykke og visuel kontrol af motoren. På en anden cylinder kunne jeg se må ridser i cylinder væggen Det kunne ikke gå perfektionisten forbi, så op med stemplet og kontrollere. Intet at se på stempel, men den ene stempel ring havde mistet lidt af dens legering og derfor ridset cylinderen lidt. Denne cylinder havde dog intet at udstætte på kompression, den var helt perfekt.
Tog hurtigt beslutningen at eftersom bilen havde været tunet hele sit liv (165.000km) var det tid til at bygge en komplet ny motor. Det skal siges bilen i race/bane setup havde lavet ***hk & ved cirka 2bar's ladetryk med en GT3582. Alle stempler så ud som nye (de originale) kun en stempel ring havde tabt lidt legering, synes det er flot eftersom effekten næsten var x 4 i forhold til standard
Alt dette skete i foråret 2009, men grundet mange store projekter på værkstedet blev det hele skilt af hurtigt, men desværre gik der meget lang tid inden jeg fik tid til at samle den igen.
Det er sjældent jeg får kigget her inde på vag, men synes det er et vildt spændende forum især under de store projekter.
Har valgt at lave dette indlæg umiddelbart efter det hele næsten er færdigt, for at der ikke kunne ville være opdateringen en gang hver 2mdr
God fornøjelse med billederne, håber i synes om dem Der er ihvertfald brugt MEGET LANG TID PÅ DET