Tänkte kolla med er lite:
Kan någon ge några exempel på turboaggregat som fukar för runt 450 kusar på en 16ventils 2,3 litersmotor...
GT30R och lär funka, finns det några andra? Gärna lite billigare modeller, spoolup inte i prioritet 1. Intern eller extern WG spelar inte så stor roll, men gärna turbo för extern WG...
MVH Martin
Vilket turboaggregat?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Mattias Sandgren
- Mattias Sandgren
HX40 har T3 på de mindra avgashusen, de har också alltid intern wastegate (som inte ska användas). Det är den större flänsen som sitter på de större husen, vet inte om den är T4 (har handlat rätt fläns från KL racing).
Jag har sett 14 (intern wg), 16, 18 och 22 cm^2, finns kanske fler varianter och det finns definitivt både med och utan V-band på utloppet.
Jag skulle tro att du vill ha som störst 18 cm² för att få ett bra register. 22 cm^2 gick iof bra på en standard M20B23 men gav kort register (4k-6k).
Jag har sett 14 (intern wg), 16, 18 och 22 cm^2, finns kanske fler varianter och det finns definitivt både med och utan V-band på utloppet.
Jag skulle tro att du vill ha som störst 18 cm² för att få ett bra register. 22 cm^2 gick iof bra på en standard M20B23 men gav kort register (4k-6k).