dta eller autronic
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
dta eller autronic
Tänkte inhandla ett motorstyrsystem och jag undrar över några saker. Motorn är en m50b25 vanos. Kör man autronic måste man ha separat tändning (msd" som ppf pojkarna har eller går det bra att koppla in org tändspolarna och styra från autronicen? Dta sprutet går väl på detta viset.
Motorn är förövrigt mls3,5 packning, arp bult, schwitzer s3b turbo.
mvh Erik
Motorn är förövrigt mls3,5 packning, arp bult, schwitzer s3b turbo.
mvh Erik
Firebird formula 400-71 BW480 Vipec v88, Cbr 1000rr-07
- CorsaManiac
- Posts: 179
- Joined: 23 Nov 2005, 12:03
- Location: Borlänge
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Ja DTA är det överlägset sämsta insprutningen jag sett än så länge.
Man kan tex inte mappa online själv utan måste lita sig på automappning, och det är livsfarligt på en turbobil med mycket effekt.
Sen har du tex bränslekorrigering på laddtryck, tändningsbackning i % på laddtryck och massa annat onödigt tjafs som gör allt så mycket svårare.
Autronic,Nira,Megasqirt,Haltech är en dröm att hålla på med dom detta.
Jag blev mycket besviken!
Man kan tex inte mappa online själv utan måste lita sig på automappning, och det är livsfarligt på en turbobil med mycket effekt.
Sen har du tex bränslekorrigering på laddtryck, tändningsbackning i % på laddtryck och massa annat onödigt tjafs som gör allt så mycket svårare.
Autronic,Nira,Megasqirt,Haltech är en dröm att hålla på med dom detta.
Jag blev mycket besviken!
Bmwandreas wrote:Ja DTA är det överlägset sämsta insprutningen jag sett än så länge.
Man kan tex inte mappa online själv utan måste lita sig på automappning, och det är livsfarligt på en turbobil med mycket effekt.
Sen har du tex bränslekorrigering på laddtryck, tändningsbackning i % på laddtryck och massa annat onödigt tjafs som gör allt så mycket svårare.
Autronic,Nira,Megasqirt,Haltech är en dröm att hålla på med dom detta.
Jag blev mycket besviken!
Nu försvarar jag inte DTA men visst kan du justera online, dock bara i hust det fältet som du befinner dig i för tillfället, ska du justera 500rpm högre upp i registret måste du antingen varva så mycket eller hoppa ur realtime läget och gå in på soppa eller tändningskurvan och ändra.
Vad är det som är konstigt när det gäller bränslekorrigering på laddtryck?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- CorsaManiac
- Posts: 179
- Joined: 23 Nov 2005, 12:03
- Location: Borlänge
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- CorsaManiac
- Posts: 179
- Joined: 23 Nov 2005, 12:03
- Location: Borlänge
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Då funkar inte target lambda map.
Man måste helst mappa den som sugmotor sen plocka dit turbo och ställa in bränslekorrigeringen bara.
Dom som inte provat annat sprut tycker jag ska göra det:)
Aha, jag har inte kört min i autotune så det hade jag missat.
Som sagt var, finns det andra sprut att välja på så kan man lika gärna göra det
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Finns en dynobox till Dta som man ska ha när man mappar, det underlättar mycket då justerar du med rattar för bränsle å tänding i realtime..
Mvh Stefan
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se