Buvaro`s garage. Turbo polizei!
Posted: 30 Nov 2009, 01:27
Heisann!! Må vell få lagt ut en tråd om mitt prosjekt som har pågått i noen år nå. Bilen er en 82 528i. Kjøpte bilen for litt over 4 år siden å har hatt en del motorer inn å ut. Fakta om bilen slik den står idag:
Motor: M106B35. Urørt blokk. Z55 kamaksel. ARP/MLS. Electromotive TEC2 wt2. Holset HX55. Selvlagd grenrør, selvlagd innsug. Stoor cooler. Turbosmart fuelpress.reg. 2stk. KSR 44 fuelpumper. RC 1000cc dyser.
Benket våren 09 på bjørnstad bil til 520.6bhp & 699.7nm ved 1.3bar.
Girkasse fra 525tds ( ZF) 765 trykkplate å 4 pad sinter.
Orginal drivlinje ellers. 3.07 bakdiff med brems.
Bil: Ascotgrau, 84 front, m-tech bredding. strippet innvendig.
Bremser: k-sport 356mm med 8 stempla calipper framm. Orginalt bak.
Justerbare Ireland enginering stabstag 25mm fram og 19mm bak med uniballs.
Jamex 40mm senk. Monroe sensatrac dempere.
Bilen idag.
Benking. alltid like gøy!
Kraftpaket!!
Planer for vinteren,
Har nylig kjøpt meg ny motor. Dette er også en m106, borret til 3,6. Mahle smidde stempler. Skal inn med eagle h-profil. Toppen er porta men orginal innmat, så det skal kjøpes inn HD vippetøy og M7 kamaksel.
ARP bolter og MLS pakning skal monteres også på denne, er meget fornøyd med det oppsettet:) Ny turbo og grenrør er også med i vinterplanene. Blir mest sannsynlig en BW 472 turbo. Målet for vårens benking er å passere 700 hjulhester.
Regner med å måtte forsterke drivlinje ytterligere.
Bilen skal også få seg en makeover. Skal lakkeres helhvit, med m-tech hekkskjørt, sideskjørt og Alpina front. Dører, panser og baggasje lokk folieres grønne. Polizei!!
Skal også inn med helbur.
En blanding av disse 3 kansje..
Noen som er flinke med photoshop??
Håper prosjektet faller i smak..
Skal ihvertfall legge ut masse bilder å info etterhvert!!!
Motor: M106B35. Urørt blokk. Z55 kamaksel. ARP/MLS. Electromotive TEC2 wt2. Holset HX55. Selvlagd grenrør, selvlagd innsug. Stoor cooler. Turbosmart fuelpress.reg. 2stk. KSR 44 fuelpumper. RC 1000cc dyser.
Benket våren 09 på bjørnstad bil til 520.6bhp & 699.7nm ved 1.3bar.
Girkasse fra 525tds ( ZF) 765 trykkplate å 4 pad sinter.
Orginal drivlinje ellers. 3.07 bakdiff med brems.
Bil: Ascotgrau, 84 front, m-tech bredding. strippet innvendig.
Bremser: k-sport 356mm med 8 stempla calipper framm. Orginalt bak.
Justerbare Ireland enginering stabstag 25mm fram og 19mm bak med uniballs.
Jamex 40mm senk. Monroe sensatrac dempere.
Bilen idag.
Benking. alltid like gøy!
Kraftpaket!!
Planer for vinteren,
Har nylig kjøpt meg ny motor. Dette er også en m106, borret til 3,6. Mahle smidde stempler. Skal inn med eagle h-profil. Toppen er porta men orginal innmat, så det skal kjøpes inn HD vippetøy og M7 kamaksel.
ARP bolter og MLS pakning skal monteres også på denne, er meget fornøyd med det oppsettet:) Ny turbo og grenrør er også med i vinterplanene. Blir mest sannsynlig en BW 472 turbo. Målet for vårens benking er å passere 700 hjulhester.
Regner med å måtte forsterke drivlinje ytterligere.
Bilen skal også få seg en makeover. Skal lakkeres helhvit, med m-tech hekkskjørt, sideskjørt og Alpina front. Dører, panser og baggasje lokk folieres grønne. Polizei!!
Skal også inn med helbur.
En blanding av disse 3 kansje..
Noen som er flinke med photoshop??
Håper prosjektet faller i smak..
Skal ihvertfall legge ut masse bilder å info etterhvert!!!