Page 1 of 2

Turbo till m50 2,8 köpes max 600hk

Posted: 26 Nov 2009, 22:57
by Highburg
Som Rubriken lyder så är ja ute efter en Turbo.. :o
Kom med förslag.. :)

Posted: 26 Nov 2009, 23:00
by Ronnie AVR

Posted: 26 Nov 2009, 23:00
by markus

Posted: 26 Nov 2009, 23:02
by Highburg
ÄR int edom MONSTER STORA :shock:
JA hade en KKK31 som ja sålde för ja tyckte den var onödigt stor och tungdriven för min lilla effekt som ja ska ha :roll: ÄR inte dom ungefär lika stora som 42a eller har jag fel :?:
Tack för tipset 8)HUs om helst..

Kommer kanske ha 550 i motorn :?

Och den andra turbon Såg inte så trevlig ut tyvär :oops:

Posted: 26 Nov 2009, 23:12
by Ronnie AVR
Highburg wrote:ÄR int edom MONSTER STORA :shock:
JA hade en KKK31 som ja sålde för ja tyckte den var onödigt stor och tungdriven för min lilla effekt som ja ska ha :roll: ÄR inte dom ungefär lika stora som 42a eller har jag fel :?:
Tack för tipset 8)HUs om helst..

Kommer kanske ha 550 i motorn :?

Och den andra turbon Såg inte så trevlig ut tyvär :oops:
Jag åker en gt42 och tycker den funkar bra med 2,8 liter. Kanske blir lite förmycket för dig men trodde du mena 600 whp har för mig jag hade 550 whp runt 1,5 i ladd och den bottna på 663 whp.

Mvh

Posted: 26 Nov 2009, 23:16
by Highburg
Vilket varv har du full ladd då :roll: :?: :D

Posted: 26 Nov 2009, 23:20
by Ronnie AVR
Highburg wrote:Vilket varv har du full ladd då :roll: :?: :D

Det kommer ja tyvärr inte ihåg kan kolla nån gammal logg i boxen sen om du vill veta.

Full effekt ligger vid 5600 med dubbla insugskammar ca 1mm på båda.

Men jag tycker den spolar rätt bra för vilka pengar man betalar iaf :D

Posted: 26 Nov 2009, 23:27
by Highburg
Ja men då är det ju samma setup som ja tänker åka fast ej smidd botten tänkte också max ladda 1,5 bar e 85 :) Gav så pas mycket mos på 1,5 med den turbon :D

Posted: 26 Nov 2009, 23:35
by Ronnie AVR
Highburg wrote:Ja men då är det ju samma setup som ja tänker åka fast ej smidd botten tänkte också max ladda 1,5 bar e 85 :) Gav så pas mycket mos på 1,5 med den turbon :D
Japp. Iof så e min turbo lite uppsvarvad in o ut men om det ger nån effekt vet ja inte :D

Men bytar du kolvar o stakar sen så har du ju en turbo som pallar lite mer.

Men fundera lite du men nu vet du ju lite info om dessa agg.

Mvh

Posted: 27 Nov 2009, 10:18
by Highburg
Tack så mycket Ronnie för tipsen får fundera lit eoch kolla vad det finns för erbjudanden.. :P

Posted: 27 Nov 2009, 13:17
by Nicke Blom
har en gt 4088 med fin spool

Posted: 27 Nov 2009, 15:03
by Highburg
pris :?:

tjena

Posted: 27 Nov 2009, 17:22
by e30jocke
kkk29 funkar riktigt bra spolar grymt bra för o vara ett lastbilsagg kör en sådan på min fast bara 2,5 veven så lär inte bli sämre med 2,8. har ungerfär fullt ladd vid 3700varv. räcker la till ca 600-700hk. mvh jocke

Posted: 27 Nov 2009, 17:36
by Nicke Blom
8 tusen

Posted: 27 Nov 2009, 18:08
by Highburg
Jocke Ja det blir ju inte sämre med 2,8 :D Får se då.. :D

Nicke...Fört dyrt agg då kan ja lika gärna köpa en sc62a..Fundera på en sån men det är mycket kvar att inhandla så ja måste åka lastbilsagg i sommar om ja ska åka :cry: för JA ska inte låna kulor för att få ihop bilen..
Tack för tipset i alla fall :wink:

Posted: 27 Nov 2009, 18:21
by Mattias Sandgren
KKK är inte direkt kända för att vara lätt-drivna. Dom existerar väl inte i vanlig mening heller, då dom är köpta av Borg&Warner/Schwitzer.
En HX40 med största kompressorn låter som en fin turbo för dig, 61 mm inlopp bör räcka till 600 hk i motorn med ett fint register.

Posted: 27 Nov 2009, 18:36
by Highburg
Och vad är hter en sån hx 40 då? :roll: