Bmw E36 2.5L vanos 830whp
Posted: 25 Nov 2009, 13:07
Motor spec.
2,5L Vanos M50.
CP kolvar 84.50 borr
Borrat och honat med stressplatta
Pyramid ringat
SPM H profils stakar
Polerad och kulpenad vevaxel
Omgjord vev knivade slängar
ARP bultar till topp
ARP bultar till ramlager
10mm stödgördel
Schrick kammar "vanos"
Schrick vanos enhet
Race kamkjed
Block adapter med uttag för olje kyl
Externt oljefilter
16 raders oljekylare
Omgjort tråg
Alu retainers
Race ventilfjädrar
Rostfria ventiler med cut back
Andra ventilstyrningar
Mriafrästa ventilsäten
Portad topp
Alu insug
100mm spjällhus
1260cc spridare
AN10 matar
AN8 retur
PPF Fuel rail
Runmax tryckregulator linjär
Magnafuel 750 pump
Vipec v44 sprut
Vag spolar
Rostfritt grenrör "svetsat med rotgas"
Turbo super T 76 "ceramic ball bearing" twin entry 1.15
60mm wastegate
76mm ppf dump
Intercooler 800x400x160
M20 svänghjul moddat
Koppling 618 sinter
Stumma växellåds och motorfästen
Rak vinkel på motorn
M3 låda
Avgas Rostfritt
4" downpipe
4" midpipe
4" back med mangaflow dämpare
Kaross.
E36 93a
M3 3.2 bakvagn
Förstärkt bakvagn med nya genomgående hubbar till bakvangs infästingen
som är sendan svetsade på ovansidan i buren.
Nedre camber stag i cromolly stag med uniballs
Alla bussningar på hela bilen gjorda i alu med rostfri hylsa och
härdade axial ringar, utom dom som ligger direkt mot kaross
dom är Powerflex.
Coilovers D2 asphalt racing
Grövre kränghämmare.
60l fuel cell med tankgivare.
Flockad inredning.
Esparco corsa stolar.
D2 bälten.
270 smoke mätare.
Hydralisk handbroms d2.
Zimmermann skivor runt om me redline belägg
2,5L Vanos M50.
CP kolvar 84.50 borr
Borrat och honat med stressplatta
Pyramid ringat
SPM H profils stakar
Polerad och kulpenad vevaxel
Omgjord vev knivade slängar
ARP bultar till topp
ARP bultar till ramlager
10mm stödgördel
Schrick kammar "vanos"
Schrick vanos enhet
Race kamkjed
Block adapter med uttag för olje kyl
Externt oljefilter
16 raders oljekylare
Omgjort tråg
Alu retainers
Race ventilfjädrar
Rostfria ventiler med cut back
Andra ventilstyrningar
Mriafrästa ventilsäten
Portad topp
Alu insug
100mm spjällhus
1260cc spridare
AN10 matar
AN8 retur
PPF Fuel rail
Runmax tryckregulator linjär
Magnafuel 750 pump
Vipec v44 sprut
Vag spolar
Rostfritt grenrör "svetsat med rotgas"
Turbo super T 76 "ceramic ball bearing" twin entry 1.15
60mm wastegate
76mm ppf dump
Intercooler 800x400x160
M20 svänghjul moddat
Koppling 618 sinter
Stumma växellåds och motorfästen
Rak vinkel på motorn
M3 låda
Avgas Rostfritt
4" downpipe
4" midpipe
4" back med mangaflow dämpare
Kaross.
E36 93a
M3 3.2 bakvagn
Förstärkt bakvagn med nya genomgående hubbar till bakvangs infästingen
som är sendan svetsade på ovansidan i buren.
Nedre camber stag i cromolly stag med uniballs
Alla bussningar på hela bilen gjorda i alu med rostfri hylsa och
härdade axial ringar, utom dom som ligger direkt mot kaross
dom är Powerflex.
Coilovers D2 asphalt racing
Grövre kränghämmare.
60l fuel cell med tankgivare.
Flockad inredning.
Esparco corsa stolar.
D2 bälten.
270 smoke mätare.
Hydralisk handbroms d2.
Zimmermann skivor runt om me redline belägg