Får la göra en liten E30 story då inhandalde bilen nångång årskiftet 05/06 kommer inte ihåg riktigt men det var på den tiden man kunde köpa en 325a för lite fickebös. en äkta mtec2 med full servicebok skiten som fan innuti. men nu till det roliga som hände 1.5 år senare när jag kompå att jag ville ha lite mer pulver sommaren 2007. en gammal sleten 535a innhandlades som donatorbil.
Gammla motorn
Gammla motorn på väg ur
Lille e30in väntar på bigblock
Donator bilen inrullad och demonteringen är påbörjad
Motorn med PPF motorfästen för S38 i E30
Alla sug bilar ska ha extraktor
Motorn på plats
Dags för kardan fusk
orginal kardan och bytt medbringare på Vlådan till lilla
Prov sladdar bilen på Gatebil Rudskogen sep blev klar kl 23 kvällen innan så det var bara proköra bilen hem äta duscha packa det viktigaste köra upp till norge, jag anlände till dom andra kl 4 på morgonen fick sovit 3 timmar sen ut och köra
sen körde jag med bilen resten av hösten som den var tills jag rasadade lådan på ett race en kväll fick puttra hem på tvåan
bilen fick stå och skämmas tills 2008 då suget hade kommit tillbaka fick nys om att TPC skulle ha en träff på rudskogen så två veckor innan fick bilen en ny låda och en agadiffad bakaxel.
det var bara den dagen den lådan höll återigen fastnade den i 2ans läge som turvar hade vi biltransport med oss
ny låda åkte upp igen denna gången blev det från en E28 528 med tillhörande främre kardan bilen var i vanlig ordning fädig precis i tid till en gatebil träff Rudskogen juli hittar dock inga bilder därifrån men jag återkommer med det.
bilen funkade kanon med växellådan jag inte igentligen hade några större förhoppnigar om.
Jag syntes ganska mycket om kvällarna vid avspärrade motorvägar och ödliga industrirakor den sommaren
Blev även ett test på Bananpiren med resultatet 9,358 på 201m 60fot 2,220 slutfart 128,14km/h
Gatebil Rudskogen Sept bygget fyller ett år det firar vi med gatebil
http://www1.garaget.org/archive/107/106 ... 181928.jpg
Bilen gick kanon i tvådagar på banan inanna bakaxeln gav upp och slutade driva på ena hjulet, tur att den hade det andra kvar att driva på för jag hade ingen biltransport med mig denna gången
Bilen fick sen stå och skämmas det var dags för isracing och jag trodde att en 240 turbo skulle vara en bra isbil svaret visade sig precis som ettans vevstake som av någon anleding inte var på insidan av blocket längre. som ända ut väg slängde jag upp en E28 klump på e30in och körde med en sista dagen på isen innan den töade bort.
det var åter dags för dvala tills det var dags för årets första gatebil träff på Rudskogen och under vintern hade jag sparat på mig massa väghållnings tjafs jag aldrig fått tummen ur att få dit men efter en provtur med bilen insåga jag att det var dags för
D2 coilover kit
Power flex bussningar excentriska fram
och Nuke delerin kitt
och nya framskärmar blev klart lagom till 2009års första träff
Gatebil Rudskogen Maj -09
Fick köpt ett par 17" fälgar till bilen också bilder från ett race i THN
Satt dåliga däck på så jag svarvade av dom
Gatebil Våler var olyckan tyvär framme och bilen fick E21 look
Men det var bara att fixa lite nya grejor å smacka ihop bilen igen det var dags för träff med X40 klubben på Kinnekulle givetvis börjar jag i sista sekund så jag hinner inte sova natten innan körningen utan får stå och skruva hela natten
Men bilen blev klar kl 5 på morgonen lagom när man ska åka kl6
Kinnekulle visade sig vara en bra bana att hänga lite brett på
TPC Mantorp
En film snutt när jag sladdar på Drifting banan dom hade ställt ut i strippen depån.
http://www.garaget.org/video/uwnpayasd050
Gatebil Rudskogen September -09
Men efter två års styggt åkande på varvstopp så gav tillslut en vippa upp på sista passet för dagen.
när jag skruvade upp och tittade på vippan så märkte jag samtidigt att ena skruven till oljeröret som ger olja till kammen hade en skruv lossnat.
så då var den inrullad i garaget för lite mek i vinter
Provar lite
Sammanställning om bilen kommer senare kolla garaget sålänge.
MVH Daniel