Oskars BMW 1602 M20 Turbo
Posted: 09 Nov 2009, 09:07
Mitt BMW intresse började med min första BMW:
M Roadster
Den gick ju som ett skott. Det värsta jag kört innan var morsans Toyota Camry V6 med 165 friska hästar. Så denna var ju lite snabbare. Varje vår jag tog ut den så kunde man tro jag kört med en galge i käften så glad blev jag
Men jag var ju även tvungen att ha en vinterbil
En 325:a coupe lite lagom krockad tidigare i sitt liv, lite sneda balkar och så i bagagen
Sen byggdes det ett hus så jag behövde pengar till det så båda bilarna fick säljas. Men jag måste ju ha en bil så då föll valet på en Audi S4:a.
Sämsta bilen jag ägt. Kostades på 80000 på 3 år i bara delar, bla biturboras...
Så även denna fick säljas då frugan skulle börja plugga i 4,5 år och då sjönk ju inomsten som en sten då vi tänkte låta bli studielån. Köpte en Volvo V70 som slit & slängbil av en Taxifirma på orten, kass topplockspackning men 20000 kr för en 99:a ok pris.
Men suget började ju komma efter något med lite klös och då jag köpt en 1600-2:a -67:a nyligen som skulle renoveras med orginal motorn. Dock så gled planerna över till turbo. Jag kom över en m20b25 motor med växellåda för 3000 kr ( Han som sålde den prutade med sig själv när jag skulle hämta den jag frågade -Vad var det nu du skulle ha ? Han svarade 1000 kr under vad han hade begärt över telefon
Så gär såg den pärlan ut
Efter en del jobb
Men då jag kände att tiden inte räcker till och jag inte kommer bli klar under överskådlig framtid så hittade jag en mer klar bil.
(Bilden lånad från säljes annonsen)
Jag rensade den gamla karossen på ALLT som var löst renoverat och tänkte skrota den. Men en polare som såg den kunde inte låta den gå till skroten. Skrotnissen i honom sa att han måste spara den.
Den var ju helt rostfri. Bilen fick han men han köpte även buren av mig.
Så där är jag nu.
Ska börja plocka över de delar jag renoverat eller köpt nytt och sälja det som blir över.
Motorn ska också byggas klart så får vi se om bilen är otursförföljd eller om allt kommer att lira.
M Roadster
Den gick ju som ett skott. Det värsta jag kört innan var morsans Toyota Camry V6 med 165 friska hästar. Så denna var ju lite snabbare. Varje vår jag tog ut den så kunde man tro jag kört med en galge i käften så glad blev jag
Men jag var ju även tvungen att ha en vinterbil
En 325:a coupe lite lagom krockad tidigare i sitt liv, lite sneda balkar och så i bagagen
Sen byggdes det ett hus så jag behövde pengar till det så båda bilarna fick säljas. Men jag måste ju ha en bil så då föll valet på en Audi S4:a.
Sämsta bilen jag ägt. Kostades på 80000 på 3 år i bara delar, bla biturboras...
Så även denna fick säljas då frugan skulle börja plugga i 4,5 år och då sjönk ju inomsten som en sten då vi tänkte låta bli studielån. Köpte en Volvo V70 som slit & slängbil av en Taxifirma på orten, kass topplockspackning men 20000 kr för en 99:a ok pris.
Men suget började ju komma efter något med lite klös och då jag köpt en 1600-2:a -67:a nyligen som skulle renoveras med orginal motorn. Dock så gled planerna över till turbo. Jag kom över en m20b25 motor med växellåda för 3000 kr ( Han som sålde den prutade med sig själv när jag skulle hämta den jag frågade -Vad var det nu du skulle ha ? Han svarade 1000 kr under vad han hade begärt över telefon
Så gär såg den pärlan ut
Efter en del jobb
Men då jag kände att tiden inte räcker till och jag inte kommer bli klar under överskådlig framtid så hittade jag en mer klar bil.
(Bilden lånad från säljes annonsen)
Jag rensade den gamla karossen på ALLT som var löst renoverat och tänkte skrota den. Men en polare som såg den kunde inte låta den gå till skroten. Skrotnissen i honom sa att han måste spara den.
Den var ju helt rostfri. Bilen fick han men han köpte även buren av mig.
Så där är jag nu.
Ska börja plocka över de delar jag renoverat eller köpt nytt och sälja det som blir över.
Motorn ska också byggas klart så får vi se om bilen är otursförföljd eller om allt kommer att lira.